تاریخ : 1394,شنبه 31 مرداد15:10
کد خبر : 36939 - سرویس خبری : اخبار

خدمت رسانی بنیاد به جامعه ایثارگری مناسب و مثبت است!


خدمت رسانی بنیاد به جامعه ایثارگری مناسب و مثبت است!

مشاور وزیر امور خارجه در امور ایثارگران گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران برای خدمت‌رسانی به جامعه بزرگ ایثارگری اهداف کلانی دارد و با امکانات و تسهیلاتی که در اختیار دارد، خدمت‌رسانی مناسب، مثبت و خوبی ارائه داده است.

نصرت الله مالکی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی «ایثار» در خصوص خدمات‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران به جامعه ایثارگری کشور، گفت: بنیاد برای خدمت‌رسانی به جامعه بزرگ ایثارگری اعم از خانواده معظم شهدا، جانبازان و آزادگان اهداف کلانی داشته و با امکانات و تسهیلاتی که در اختیار دارد، خدمت‌رسانی مناسب، مثبت و خوبی ارائه داده است هر چند ممکن است برخی هم انتظارات بیشتری داشته باشند. وزارت امور خارجه نیز با توجه به وضعیت و شرایط موجود، عملکرد نسبتاً خوبی در ارائه خدمات به جامعه شاهد و ایثارگر داشته است.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور ایثارگران وزارت امورخارجه با اشاره به اجرای طرح سپاس و دیدار با خانواده‌های معظم ایثارگران وزارت امور خارجه و رضایت خانواده‌ها از عملکرد این وزارتخانه در این زمینه، گفت: دیدار با خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر این وزارتخانه به‌صورت مرتب انجام می‌شود که آخرین مورد نیز دیدار وزیرامور خارجه کشورمان با خانواده‌های معظم شهدای حادثه تروریستی مزار شریف بود.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 40 درصد از نیروهای وزارت امور خارجه از خانواده‌های ایثارگران هستند و این آمار بالاترین میزان نسبت به سایر دستگاه های اجرایی به حساب می‌آید، ادامه داد: اعمال 25 درصد سهمیه استخدامی فرزندان شهدا و ایثارگران در این وزارتخانه به صورت کامل انجام شده و حتی در بعضی از دوره‌ها بیشتر از 25 درصد نیز بوده است. بر همین اساس در سال 1393، 38 نفر از 100 نفر استخدامی در وزارت امور خارجه از این جامعه معزز بودند.
مالکی با تأکید بر مستند سازی خاطرات و زندگی شهدا و ایثارگران، گفت: وزارت امور خارجه کارهای زیادی در این حوزه انجام داده است که در همین راستا کتاب «یادواره شهدا و ایثارگران وزارت امور خارجه» طی دو ماه گذشته چاپ و منتشر شده که این کتاب، شامل خاطرات و زندگی‌نامه شهدا، جانبازان و آزادگان این وزارتخانه علاوه بر توزیع داخلی به نمایندگی های خارج از کشور نیز ارسال شده است.
مشاور وزیر امور خارجه در امور ایثارگران در پایان برگزاری مرتب جلسات شورای مشاورین وزرا با حضور مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران را بسیار مثبت و اثربخش ارزیابی کرد و گفت: برگزاری جلسات شورای مشاورین وزرا موجب تبادل آرا و استفاده از نظرات سایر دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها می‌شود، ولی اگر این جلسات دارای مصوبات قابل‌پیگیری و اجرا نیز باشد، طبیعتاً کارآمدی جلسات افزایش خواهد یافت.
لازم به ذکر است، مالکی پیش از این سفیر ایران در فری تاون و رییس ارزیابی عملکرد وزارت امور خارجه بوده است. 


منبع : ایثار