تاریخ : 1394,سه شنبه 03 شهريور13:30
کد خبر : 37017 - سرویس خبری : اخبار

هشدارنماینده ایثارگرمجلس به دولت درباره بیمه تکمیلی و بلیت نیم بهای هواپیما


هشدارنماینده ایثارگرمجلس به دولت درباره بیمه تکمیلی و بلیت نیم بهای هواپیما

جانباز رحماندوست عضو جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی خواستار رسیدگی به وضعیت بیمه تکمیلی جانبازان و ایثارگران شد.

 فاش نیوز - مجتبی رحماندوست نماینده جانباز مجلس شورای اسلامی و عضو شورای مرکزی جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی  ضمن انتقاد از قطع بیمه تکمیلی جانبازان و ایثارگران از رئیس جمهور خواست نسبت به تأمین بیمه این قشر از جامعه اقدام کند.

مجتبی رحماندوست در نشست علنی امروز (سه شنبه 3 شهریورماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی ضمن تبریک ولادت امام رضا(ع) گفت: دولتمردان از ظلم کردن به کسانی که برای انتقام گرفتن از شما یار و یاوری جز شما ندارند، بترسید.

نماینده مردم تهران، ری،‌ شمیرانات و اسلامشهر در مجلس خطاب به حسن روحانی اظهارداشت: جناب رئیس جمهور و آقای نوبخت از دو روز گذشته بیمه تکمیلی اکثر جانبازان و ایثارگران به در بسته خورده است و در برخی موارد قطع شده است در حالی که طبق ماده 49 قانون الحاق بنیاد شهید،‌ امور ایثارگران دولت باید بیمه تکمیلی جانبازان و ایثارگران تأمین کند.

وی ادامه داد: جناب آقای نوبخت صدور بخشنامه کافی نیست باید اعتبارات لازم برای بیمه تکمیلی جانبازان و ایثارگران را به بنیاد شهید پرداخت کنید. درمان برای جانبازان و تأمین اکسیژن در تمام ساعات شبانه روز ضروری است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تأکید کرد: ‌اگر دولت به این موضوع رسیدگی فوری نکند شاهد عکس العمل هایی در بعضی از استان ها خواهد بود.

رحماندوست ادامه داد: بیش از 9 ماه است که وزارت راه و شهرسازی وعده اجرای قانون بلیت نیم بها برای شرکت های هواپیمایی دولتی و خصوصی برای ایثارگران را داده است اما اجرا نمی کند پیگیری های بنده هم در این زمینه تأثیری نداشته است و مجبور به طرح استیضاح آخوندی شده ام.

این نماینده مجلس اظهار داشت: متأسفانه آیین نامه های قانون جامع ایثارگران و همچنین عملیاتی کردن سندهای راهبردی رزمندگان همچنان محقق نشده است.

محمد حسن ابوترابی فرد که در غیاب دکتر علی لاریجانی ریاست جلسه را بر عهده داشت گفت: تذکر بجایی عنوان کردید با توجه به اینکه در زمینه بیمه جانبازان و ایثارگران قانون دایمی داریم رئیس مجلس شورای اسلامی در این خصوص با جناب نوبخت صحبت کردند تا بخشنامه این قانون اصلاح شود و انجام امور درمانی توسط بنیاد جانبازان و ایثارگران تسریع یابد.

منبع:خانه ملت