تاریخ : 1394,شنبه 07 شهريور12:39
کد خبر : 37073 - سرویس خبری : مقاله و یادداشت

تقدیم به مرد موشکی ایران


تقدیم به مرد موشکی ایران

غلام رضا کاظمیان پور

غلام رضا کاظمیان پور - " شهید تهرانی مقدم ، مردی که ما به او مدیون هستیم ؛ همه ما " در مناسبات اجتماعی ، میان افراد مختلف ، پدیده ای به نام " حق " و " تکلیف " ایجادمی شود . به این شکل که در مقابل انجام کار ، مطالبه اجرت وجود دارد . یا در ابرابر تأدیه مزد ، انتظار عمل به وظیفه پدید می آید .اما گاه رابطه حق و تکلیف ، رابطه ای نامتوازن و نا متعادل است .

بدین معنی که انجام برخی کارها و خدمات ، آنقدر بزرگ و مهم است که به هیچ وجه امکان جبران حقوق مترتب بر آن برای ما وجود ندارد . هیچ یک از ما نمی تواند حقوق پدر و مادر خود را به درستی بشناسد و آن را به صورت صحیح و کامل ادا نماید .هیچ یک از ما قادر نیست تا حقوق معلم را به خوبی درک نماید و آن را جبران نماید. در مناسبات اجتماعی نمونه ها و مثال های دیگری نیز وجود دارد اما در این مجال ضرورت و امکان پرداختن به آنها وجود ندارد .

یکی از این افراد شاخص و برجسته و کم نظیرمعاصر ، مجاهد خستگی ناپذیر و با اخلاص ، دانشمند نخبه و بی ادعا و عارف وارسته و پارسا و متقی ؛ شهید حسن تهرانی مقدم است . کسی که با تلاش خاموش و مجاهدت فارغ از هیاهو، حفاظ محکم و نفوذ نا پذیر امنیت را برای کشور و مردم به ارمغان آورد . شهید والا مقام حاج حسن تهرانی مقدم را پدر صنایع موشکی و سردار اقتدارایران می خوانند . انتخاب این عنوان برای آن شهید با فضیلت ، نمی تواند همه ارزش و اهمیت زحمات او را بیان نماید اما به ما در نایل آمدن به شناخت بخشی از نتایج و آثار ماندگار او در پایداری ایران در برابر دشمنان قدار و وحشت زدگی آنها از اقتدار ایران عزیز و همیشه سربلند ؛ کمک می نماید . دشمنان پلید و دیو سیرت و گرگ منش ، داری خصلتی انباشته از جنایت و خباثت هستند . آنها در دشمنی های خود ، کمترین نشانی از انسانیت و انصاف را بروز نمی دهند که اساساً از انسانیت و انصاف و اخلاق بهره ای نبرده اند . تا کنون در دفعات مختلف و در مواجهه با ملت های مظلوم منطقه و باج خواهی از مردم و دولت هایی که حاضر به تمکین در برابر زیاده خواهی های آنها نبوده اند و در مقابله با ملت ها و مردمی که استقلال خود را می خواسته اند ، خشن ترین شقاوت ها و بی رحمانه ترین کشتار ها و خونریزی ها را در پروند سیاه جنایات خود به ثبت رسانده اند .

دشمنان قدار و خونخوار در تهاجم و اشغالگری و کشتار انسان های مظلوم و بی پناه و بی گناه و ویران ساختن شهر و روستا و خراب کردن بیمارستان و مدرسه وخانه و کاشانه و به آتش کشیدن مزارع ،هیچ مرزی را رعایت نمی کنند و هیچ پایانی پیش روی خود نمی بینند . کشور عراق سال ها به اشغال امریکا و همدستان جنایتکار آن در آمد . رهآورد اشغالگری و تجاوز به عراق ، تضعیف دولت مرکزی ،ایجاد چند دستگی سیاسی ، صدور تروریسم خشن وهابی ، چپاول منابع این کشور ، بمباران شهر ها و روستاهای آن با انواع و اقسام بمب ها و باقی گذاشتن هزاران کشته و معلول و ناقص العضو و نوزادان ناقص الخلقه ای که تاپایان عمر خود در رنج و سختی خواهند ماند و هزاران ، هزار مصیبت و مشکل دیگر است .

امروز کشور سوریه آماج حملات اتحاد وهابی – تروریستی با مشارکت جنایتکاران فراخوانده شده از اقصی نقاط عالم و با مشارکت کشورها و کشورک های امریکا و ترکیه وانگلیس و قطر و آل سعود ووو است . کشور تنهای یمن و مردم مظلوم آن هم اینک تحت شدید ترین حملات وحشیانه اقمار و نوچه های استکبار جهانی قرار دارند و زن و مرد و کودک و پیر این سرزمین در تمام شب و روز ، هدف بمب و موشک های ساخت امریکا و انگلیس و اسرائیل قرار دارند . تمام این صحنه های خونبار ، حکایتگر بی رحمی و ددمنشی دشمنان بد سیرت و بد ذاتی است که ماسک دروغین انسانیت بر چهره خبیث خود کشیده اند .

این دشمنان خون آشام برای رسیدن به اغراض و مقاصدنامشروع خود و برای سلطه یافتن بر دیگران و برای چپاول و غارت منابع و ثروت دیگر کشور ها ، هر جنایت شنیع و هر ظلمی را مرتکب می شوند . آنها در گذشته ثابت کرده اند که با هیچ کشور و با هیچ ملت و با هیچ حکومتی تعارف ندارند و در دست یازیدن به انواع و اقسام جنایات ضد بشری ، هیچ مانع و محدودیتی را رعایت نمی کنند . در سالهای اخیر ، تهدید نمودن ایران به تهاجم نظامی و کشتار مردم کشورمان و تحمیل جنگ و خرابی به مردم ایران ، ترجیع بند سخنان و بیانیه های سران و مقامات کشورهای استکباری و سلطه طلب و در رأس آنها امریکای جنایتکار و بدسابقه است .

جمله معروف : " همه گزینه ها روی میز است " ناظر به همین تهدیدها و گویای خوی پلید دشمنان و بدخواهان ایران است . اما چرا دشمنان درعملیاتی کردن نقشه های خود و اجرای تهدیدهای همه روزه خود ، دچار تردید هستند ؟ چه موضوع و چه عاملی آنها را از رودررو شدن با ایران دچار نگرانی کرده است ؟ آیا دشمن فقط بلوف می زند ؟ آیا آنها دچار تحول و استحاله شده اند و از جنایت های گذشته خود نادم هستند و نمی خواهند خود را به جنایتی دیگر آلوده و رسواتر از گذشته نمایند ؟ مسلماً خصومت های دشمنان پایان نیافته است و آنها نه تنها از گذشته زشت و پر از جنایت خود عبرت نگرفته و پشیمان نشده اند بلکه حریص تر از گذشته و با آزمندی بیشتر ، در پی گسترده تر نمودن دامنه استیلای خود بر جهان و جهانیان هستند . جواب بسیاری از تردیدها و نگرانی های دشمنان ؛ نتیجه مجاهدت و تلاش های شهید تهرانی مقدم و همکاران صدیق اوست .

در دکترین نظامی امریکا ، سود و زیان و خطرات و آسیب هایی که ممکن است در پی هر تهاجم متوجه امریکا و منافع او و حوزه های حیاتی او در هر درگیری نظامی شود؛ دقیقاًمحاسبه ونتیجه آن در تصمیم گیری نهایی ، لحاظ می گردد . آنها اگر به این برآورد برسند که کشور هدف ، از قدرت مقابله و توان بازدارندگی لازم برخوردار است و قابلیت مقابله به مثل او و امکان واکنش او در برابرهرگونه تهاجم ، فوری وقاطع و مؤثر است ؛ در تصمیم و برنامه خود ، تجدید نظر کلی و جدی به عمل خواهندآورد .و اینک ! آنها به خوبی این مهم را درک کرده اند که توان نظامی و قدرت دفاعی و امکانات بازدارند ایران در مقایسه با گذشته ، افزایش یافته است . آنها به خوبی می دانند که ایران و ارتش ایران و سپاه پاسداران ایران ، کاملا متفاوت تر از گذشته اند.

آنها فهمیده اند که دوران موشک باران کردن شهرهای ایران و محدودیت ایران برای مقابله به مثل ، اتفاقی مربوط به گذشته و یک امر تاریخی به حساب می آید و امروز ایران می تواند جواب موشک را با موشک های پرتعداد بدهد . دشمنان این نکته را دریافته اند که آغاز هر جنگی ممکن است در اختیار آنها باشد اما پایان جنگ ، مسلماً از اراده و اختیار آنها خارج است . دشمنان ما ممکن است بتوانند نقاط مختلف ایران را هدف قرار دهند اما در برابر آن ایران و ارتش مقتدر و سپاه و بسیج غیرتمند و توانا و مجاهد آن نیز درتعیین اهداف منطقه ای و فرامنطقه ای خود ، دارای انتخاب های متنوع و متعدد هستند و نه فقط ناوها و جنگنده ها که هر امکان و موقعیتی که در خدمت دشمن باشد و در فهرست منافع دشمن قرار گرفته باشد ، هدف قطعی فرزندان رشید ایران زمین خواهند بود . از این پس صحنه جنگ و درگیری به خاک پاک ایران محدود نخواهد بود و جنگ آینده ایران با دشمنان ، در خارج از مرزها و در اقیانوس ها و در سرزمین های فراتر از ایران ، ادامه خواهد یافت .

از هم اکنون آنها می توانند بنادر صادراتی نفت ، خطوط لوله انتقال نفت و گاز و نفتکش ها و کشتی های تجاری خود و همپالگی های خود را در حال سوختن و نابود شدن نظاره کنند تا آه از نهادشان برآید و دست حسرت بر دست بزنند و انگشت ندامت به دندان بگیرند . آنها بیشتر و بهتر از گذشته از نفوذ جمهوری اسلامی نزد ملت ها و به ویژه از عمق علاقه و ارادت مردم منطقه به رهبر معظم انقلاب و از موقعیت راهبردی ایران و نتایج مبتنی برخواست و اراده ایران بر منطقه و جهان آگاه هستند و این سلسله آگاهی ها در مجموع موجب نگرانی و تردید دشمنان خیره سر شده است . فهرست بلند و طولانی و متنوع اقدامات مقابله به مثل ایران در هر رویارویی احتمالی با دشمنان و نوچه های آنها ، نقطه اتکا و پشتوانه محکمی است که از رهگذر تلاش و مجاهدت شهید تهرانی مقدم و یاران او ، به ایران و مردم ایران اعطا شده است . او افزایش ضریب پایداری در برابر دشمن ، اقتدار و امنیت بیشتر را برای کشور و مردم به ارمغان آورد و ترس و ذلت و نگرانی را به دشمنان ، تحمیل نمود .

شهید تهرانی مقدم که تجربه سال ها حضور در جبهه های نبرد با دشمنان را داشت و کاستی ها و تنگناها را با تمام وجود احساس کرده بود ، می دانست که برای خلاصی از گرفتار آمدن در وضعیت مشابه و برای افزایش قدرت بازدارندگی در مقابل دشمنان اسلام و ایران ، ارتقاء توان نظامی و قدرت موشکی کشور ، اجتناب ناپذیر است . او آگاه بود که برای رسیدن به این هدف ارزشمند ، باید به خود متکی بود وباید امید به دیگران را از ذهن و باورها پاک نمود . او تهدیدها را شناخت ، ضرورت و چگونگی آمادگی برای دفع خطر را دانست و با برنامه ریزی صحیح و تلاش خستگی ناپذیر به هدف بزرگ خود که همان اقتدار ایران در برابر دشمنان بود رسید و چون نیت و عمل او با اخلاص و با توکل به خدا و برای خدا بود ، اجر بزرگ خود را که نمی توانست کمتر از شهادت باشد ؛ از خداوند سبحان گرفت . دید آرمانی و افق بلند نگاه او سبب شد که ، نتیجه کار او و یاران با وفای اوبه ایران و در ایران محدود نماند و هم او توانست توانایی طراحی وتولید انواع موشک های کوتاهبرد و دارای برد متوسط را به رزمندگان حزب الله و نیروهای مقاومت فلسطینی ، آموزش دهد و از همین رو می توان گمان داشت که خط مقدم هر گونه درگیری احتمالی ایران با امریکا و رژیم اشغالگر قدس نه در مرزهای ایران ، که چند هزار کیلومتر آن سوتر و در نزدیک ترین نقطه به خانه عنکبوت است . با اتکاء به همین توانمندی واقعی و کارآمد و اثرگذار است که مقام معظم رهبری ( حفظه الله تعالی ) هشدار می دهد که اگراز آنها ( سردمداران رژیم کودک کش صهیونیستی ) غلطی سربزند ، جمهوری اسلامی تل آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهد کرد .

شهید تهرانی مقدم ، رهنمود و هدایت قران را که فرموده است : " و اعدوا ما استطعتم من قوه و من رباط الخیل ترهبون به عدوالله و عدوکم ... " انفال – 60 را نصب العین خود قرار داد و به آن عمل نمود . این توانایی و ترس دشمنان از این قدرت ، موجب شده است تا گزینه های دشمنان ، همچنان روی میز شکسته و مستهلک بد خواهی ها خاک بخورد و در گذر زمان پوسیده شوند . آرمان والای شهید تهرانی مقدم ، محقق ساختن آرزوی امام خمینی ( رحمة الله ) بود که تأکید داشتند اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود . توجه به عملیاتی نمودن این آرزوی مقدس امام ، آنقدر عمیق و در وجود آن شهید مطهر ریشه دوانده و در باور او مستحکم شده بود که یکی از مهم ترین سر فصل های وصیت شهید تهرانی این بود : " روی قبرم بنویسید اینجا مدفن کسی است که می خواست اسرائیل را نابود کند . " امنیت امروز ما و نگرانی دشمنان بد طینت از آغاز شیطنتی جدید ، مرهون عزم راسخ ومجاهدت شهید تهرانی و دیگرانی همچون اوست . شهید تهرانی مایه افتخار و مباهات ماست .او که به تنهایی امریکا را زمینگیر ساخته و گزینه های او را خوراک موریانه ها ساخته است . به پاس خدمات و مجاهدت های او به روح پاکش صلوات هدیه می نماییم و آرمان او را که دفاع از ایران و نابودی اسرائیل بود ؛ همواره پاس می داریم.


کد خبرنگار : 17