تاریخ : 1394,چهارشنبه 11 شهريور21:01
کد خبر : 37179 - سرویس خبری : اخبار

برای ایثارگران فیل هوا کردیم!


برای ایثارگران فیل هوا کردیم!

م . ر.ک جانباز - امروزه  مسابقه ایی بی پایان برای پولدار شدن به هر طریقی به‌راه افتاده که بعضی ها را درگیرخود نموده است که  منطقی شدن تحمل دشواری ها و ترویج ایثار و از خودگذشتگی با این عملکرد سنخیتی ندارد. بعد از تهاجم به کشورمان بهترین جوانان این مرز و بوم بدون چشمداشتی به دفاع پرداختند، با یک محاسبه ساده و درنظر گرفتن شرایط ایام دفاع مقدس با قاطعیت می‌توان گفت ؛ احدی را نمی‌توانید بیابید که برای بهره‌مندی از مادیات به جبهه ها رفته باشد چون در آن روزها هیچ امتیازی پیش بینی نشده بود و آنچه آنجا تقسیم می‌کردند تیر بود و ترکش و موج انفجار و شیمیایی!

با یک تفحص می‌توان دریافت امتیازات و قوانین حمایتی عمدتا" پس از جنگ به تصویب رسیده است که عملاً هم در حد شعار باقی مانده است‌ و اینکه به‌ رغم گذشت سال ها هنوز جامعه ایثارگری ما با مشکلات عدیده ای  رو به‌ رو می‌باشد. آیا شایسته است کسی که برای بقای این نظام مقدس جانش را بر کف نهاده و با نثارسلامتی اش هنوز هم درد می‌کشد ، باید در پیچ و خم زندگی روزمره تقلا کند و گاهی با بی حرمتی هم مواجه گردد و هیچ کس هم جوابگو نباشد و درد دلش را هم برای اینکه دشمن شاد نشود در دل نهان کند‌. ولی فلان فوتبالیست مشهور اگر چند روز از پرداخت قرارداد چندصد میلیونی اش بگذرد زمین و زمان را به باد انتقاد می گیرد و ده ها ساعت مصاحبه برای این موضوع برگزار می‌شود.

در توجیه این هزینه ها می گویند عمر حرفه‌ای یک فوتبالیست محدود است و باید برای آینده‌شان چاره اندیشی کنند! چطور در مورد یک جانباز ازکارافتاده نمی‌گوییم : تحمل شبانه‌روزی مرارت های مجروحیت برای خود و خانواده اش به کنار ، او دیگر توان کار ندارد پس لااقل زندگی مادی اش را تامین کنیم؟

یا اینکه او که برای خودش کاری نکرد ، حداقل خاطرش را از آینده فرزندانش بعد از خودش مطمئن کنیم...این حق ایثار گران ماست نباید منتی بر آنان گذاشت.

تا دری به تخته می خورد وکاری را که در حد و حدود وظیفه شان است می خواهندانجام دهند در بوق وکرنا کرده، آبروی  ایثارگران را به حراج می گذارند و مردم را نسبت به این عزیزان بد بین می کنند؛ من باب مثال می گویند: "بیمه جانبازان در دست اقدام است!"

تا بیاید این مثلآ بیمه به دستشان برسد نیمی از سال گذشته است! بر طبق قانون جامع که 71 درصد آن اجرایی شده است برای ایثارگران فیل هوا کرده ایم ....

آقاجان ...مسئول محترم .... ولی نعمت .... تاج سر مملکت .... نگو جانم! ما مانده ایم که آش نخورده و دهان سوخته. آیین نامه های اجرایی قانون جامع ایثارگران از مواد 38 تا 60 مگر اجرایی شده است که شما در طبل می کوبی و منتش را بر سر جامعه ایثارگران می گذارید!

کدام کار شما بر طبق برنامه و حقیقتآ اجرا شده است .... دور خود جمع می شوید و به هم ماشاالله ماشاالله می گویید ... به کدام سخن عمل شده شما بنازیم؟ دور خود دیواری از قوانین عمل نشده مانندسد سکندر ساخته ایدو به ما وعده سرخرمن می دهید. از دل شکسته و جیب خالی چه خبر دارید؟!

واقعآ تا بحال شرمندگی را حس کرده اید؟!


کد خبرنگار : 17