تاریخ : 1394,شنبه 14 شهريور12:54
کد خبر : 37284 - سرویس خبری : بدون ویرایش از شما

بندهای قوانین ایثارگران



 سید صادق حسینی- بسم رب الشهداء والصدقین.

نگذارید پیشکسوتان جهادو شهادت در پیچ و خم زندگی روزمره به فراموشی سپرده شوند ، جمله ای برآمده از حلقوم آن پیر سفر کرده که تا افق های دور را می دید و همواره دغدغه رزمندگان شجاعی را داشت که از روی عشق و اخلاص شیرین ترین مایه حیات را در کف گرفتند و برای حفظ آرمان های نظام اسلامی تا مرز شهادت پیش رفتند. اما واقعیت آن است که امروز شیران رزمنده بدون سازمان متولی رها شده و فریاد مظلومیتشان در پیچ و خم زندگی روزمره ما آرام آرام خاموش می شود.

علیرغم دستور صریح مقام معظم رهبری درصدرو بندهای ابلاغ سیاست های کلی نظام موضوع ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار و جهاد و ساماندهی امور ایثارگران در سال 89 و سایر تکالیف قانونی غافل از دردها و رنج هایی که این عزیزان دارند عده ای همچنان به دنبال نهاد، ارگان و یا سازمانی می گردند تا وضعیت اینان را سامان دهند، وه که چه روزگارغریبی است! ظاهراً همسنگران آنان نیز که روزی دوشادوش یکدیگر از کیان ایران اسلامی دفاع می نمودند وامروز در نهادهای تصمیم ساز دستی دارند هم در عمل رغبتی جدی و انقلابی برای ساماندهی امور دوستان و همسنگران دیروز از خودشان نشان نمی دهند و همرزمان خودرا با انبوهی از مشکلات، اعم از بیماری، نداشتن شغل پایدار، دغدغه شغل فرزندان، بیمه و معشیت زندگی. ارتقاء شغلی کارمندان رزمنده شاغل. مالیات کمرشکن کارمندان رزمنده شاغل. بی احترامی و بی حرمتی و هتاکی به کارمندان رزمنده شاغل. تنها رها نموده اند.

 با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری وبند47وبند68ابلاغیه برنامه ششم توسعه توسط مقام معظم رهبری دیگر بعدازگذشت 27سال ازدفاع مقدس هیچ بهانه ای برای تمامی مسئولین پذیرفته نیست. بند. 47-الویت دادن به ایثارگران انقلاب اسلامی در تسهیلات مالی و فرصت‌ها و امکانات و مسؤولیت‌های دولتی در صحنه‌های مختلف فرهنگی و اقتصادی.

بند-68 تلاش شایسته برای تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و دستاوردهای جمهوری اسلامی.
.به پاس فداکاریها وازخودگذشتگی ها ورشادت های رزمندگان مظلوم دفاع مقدس.
لزوم اصلاح آیین نامه تعیین درصد جانبازی سال ۱۳۸۹ به نحوی که در خصوص کلیه رزمندگان همچون آزادگان گرامی متناسب با ماه های حضور در جبهه درصد جانبازی اعطا گردد .
مواد 28و51و56 قانون خدمات ایثارگران باید شامل حال رزمندگان ایثارگر شاغل درجهت رفع تبعیض وبی عدالتی بین این عزیزان شود. بعد از گذشت 27 سال ازدفاع مقدس شایسته است.هرچه زودتر این سندبه مرحله اجراء برسد.
با ادب واحترام وتشکر.