تاریخ : 1394,شنبه 21 شهريور12:49
کد خبر : 37451 - سرویس خبری : اخبار

سومین اردوی جبهه جهادی شاهد برگزار شد



 آخرین نقطه صفر مرزی سرزمین مجاهدت های خاموش ------------ جهاد خدمت رسانی و محرومیت زدائی جبهه جهادی شاهد در آخرین نقطه صفر مرزی سرزمین مجاهدت های خاموش ------------

سومین اردوی "جبهه جهادی شاهد" به منظور خدمات رسانی و یاری رسانی به مناطق محروم در آخرین نقطه روستایی و صعب العبور صفر مرزی شهرستان مریوان استان کردستان سرزمین مجاهدت های خاموش از تاریخ 6 لغایت 15 شهریور ماه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار جهش، جبهه جهادی که بر اساس منویات مقام معظم رهبری و جهاد محرومیت زدایی تشکیل و متشکل نخبگان و پزشکان و متخصصین فرزندان شاهد و ایثارگر و فعالین علمی و فرهنگی در عرصه ایثار و شهادت می باشد، در راستای فعالیتهای کمک رسانی و اقدامات خیرخواهانه خود این بار به استان کردستان سفر کرد. متخصصان و نخبگان جبهه جهادی شاهد با حضور در روستا های ساوجی،میرگه دریژ و قلقله از روستاهای بخش خاوومیرآباد از توابع شهرستان مریوان خدمات خود را به اهالی این روستاها ارائه کردند . جبهه جهادی شاهد در طول ماموریت خود علی رغم خطرات گوناگون ، به ارائه خدمات در 5 محور عمران و سازندگی، بهداشت و درمان، آموزش و پژوهش، فرهنگی و هنری، کارآفرینی و اشتغال زایی به مردم کم برخوردار و محروم این مناطق پرداخت.

ترمیم ،تعمیر و تکمیل پروژه مجموعه ورزشی شهدای ساوجی ،ترمیم سقف و فاضلاب 3 خانه فقیر و مستضعف روستای ساوجی ، ساخت یک حمام و یک سرویس بهداشتی خانه مستضعف روستای قلقله و یازده مورد دیوار نویسی و نقاشی مدرسه.مجموعه ورزشی .حوزه مقاومت بسیج روستای ساوجی و...از جمله اقدامات این جبهه در بخش عمران و سازندگی می باشد. از اقدامات این گروه در بخش بهداشت و درمان نیز می توان به ویزیت ،ترمیم ،عصب کشی و جرم گیری دندان های بیش از 400 نفر از اهالی روستاها توسط 3 دندان پزشک و آموزش های لازم بهداشت دهان و دندان ، ویزیت و داروی رایگان بیش 500 نفر توسط 3پزشک عمومی و آموزش های لازم پزشکی ، ویزیت و داروی رایگان بیش از 400 نفر از اهالی توسط متخصص زنان و آموزش های لازم ، ویزیت تخصصی توسط فوق تخصص جراحی پلاستیک و جراح عمومی و انجام 3 عمل جراحی در منطقه ،برگزاری کلاس های آموزشی دوران بارداری ، شیردهی و بهداشت ،برگزاری کلاس های مشاوره روانشناسی و کاردرمانی ،برگزاری کلاس های آموزش های لازم اصول صحیح تغذیه ، توزیع بیش700 عدد شوینده های مو،صابون و ضدعفونی کننده های بهداشتی دست ،غربالگری مجموعا بیش از 1000 نفر از اهالی بخش خاوومیرآباد و شناسایی و آموزش جلوگیری از شیوع برخی بیماری ها در روستاها اشاره کرد.

برگزاری مجموعا بیش از 112 ساعت آموزش در حوزه های سبک زندگی-قرآن -شهیدشناسی-دشمن شناسی_نقاشی برای کودکان-آشپزی-اصول صحیح تغذیه-جنگ نرم-ماهواره و معایب آن-تبیین منویات امام خامنه ای(مدظله العالی)-تبیین منویات امام خمینی (ره) -کارگاه دفاع مقدس-خیاطی-سفره آرایی-کاردستی و... ، برگزاری بیش از 25 مسابقه فرهنگی ورزشی و اهدای جوایز ، اهدای بیش از 500 قلم محصولات آموزشی.ورزشی و فرهنگی بین اهالی، بیش از 20 ساعت آموزش به صورت چهره به چهره و منزل به منزل از جمله اقدامات در حوزه آموزش و پژوهش این جبهه بوده است. برگزاری یادواره شهدای بخش خاوومیر آباد با حضور امام جمعه و مسولین استانی و در کنار آن برپایی نمایشگاه تصاویر و یادنامه شهداو توزیع نشریه و محصولات فرهنگی از جمله اقدامات در حوزه فرهنگی جبهه جهادی شاهد بوده است. بررسی تحقیقاتی و پژوهشی میزان محصولات،کارگاه های صنایع دستی منطقه جهت ایجاد کارگاه و فعالیت زودبازده در آینده نیز از فعالیت های جبهه جهادی شاهد در حوزه کارآفرین و اشتغال زایی می باشد