تاریخ : 1394,یکشنبه 22 شهريور14:08
کد خبر : 37500 - سرویس خبری : مسائل و مشکلات ایثارگران

بنیاد راضی ایثارگران ناراضی!


بنیاد راضی ایثارگران ناراضی!

ای کاش قبل از اینکه نیازهای سیاسی این قبیل مدیران تامین شود، نسبت به بررسی عملکرد سازمان مذکور ندر گستره عملکرد و اجرای قوانین ایثارگری، در کل جامعه ایثارگران شاغل درسازمان متبوعه مورد ارزیابی قرار می گرفت.

جواد ادبی ممقانی

جواد ادبی ممقانی جانباز50 درصدشاغل مخابرات-

مدیر کل محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران استان آذربایجان شرقی
 
سلام علیکم


« قاسم صمدیان مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی با ارسال لوح سپاس از خدمات مهندس فرقانی مدیر عامل شرکت مخابرات آذربایجان شرقی در تعظیم شعایر و ترویج فرهنگ شهادت و پیشبرد و بهبود بخشیدن برنامه های 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا تشکر و قدردانی نموده است ».

... این متنی است که در سایت اینترانت شرکت مخابرات استان آذربایجانشرقی جهت روئیت کارکنان مخابرات درج شده است که با در نظر گرفتن حالت عادی روابط و تعاملات فی مابین سازمانی هیچ اشکال و ایرادی نداشته و ندارد و در جهت تشویق هرچه بیشتر سایر سازمانها و نهادهای دیگر عمومی و دولتی وغیر دولتی و حتی سایر اشخاص حقیقی کاملا  بجا و بحق می باشد مشروط بر اینکه این قبیل اقدامات فارغ از بده بستانهای مرسوم غلط و بازیها و بهره برداری های سیاسی  از جامعه ایثارگری باشد !!.
جناب آقای صمدیان ای کاش قبل از اینکه نیازهای سیاسی این قبیل مدیران تامین شود نسبت به بررسی عملکرد سازمان مذکور نه در شکل برگزاری یک مراسم تشریفاتی، بلکه در گستره عملکرد و اجرای قوانین ایثارگری، در کل جامعه ایثارگران شاغل درسازمان متبوعه بررسی و مورد ارزیابی قرار می گرفت .

 از آنجائیکه شرکت مخابرات پس از خصوصی سازی در خصوص ادای حق و حقوق قانونی ایثارگران شاغل اقدام به نقض قوانین ایثارگری نموده و از طرفی نیز با در نظر گرفتن این نقض قوانین، شدیدا نیاز مبرم به تایید سیاسی مقامات محترم سیاسی و مسئولان نهادهای انقلابی پیدا کرده،  تا تایید ایشان را در عملکرد غیر قانونی شرکت مخابرات در حوزه ایثارگران را بطور نا محسوس اخذ نمایند و شرکت  بتواند با ادامه شرایط کنونی و نقض قوانین ایثارگران هزینه های مترتب بر قوانین ایثارگری را به نفع سود سالیانه شرکت مخابرات و به تبع آن دریافت پاداشهای هنگفت مدیران هدایت نماید، لذا مشاهده می فرمایید که امور ایثارگران در شرکت مخابرات وجه المصالحه ترقی مادی و سیاسی مدیران این شرکت واقع شده است !!.
اهم نقض قوانین ایثارگری که شرکت مخابرات پس از واگذاری به بخش غیر دولتی  انجام داده است را بطور خلاصه به استحضار عالی میرساند :
1.    عدم اجرای قانون بازنشستگی جانبازان با سنوات ارفاقی و آخرین حقوق برای مشمولین صندوق بازنشستگی کشوری  .
2.    عدم اجرای قانون تامین 100% هزینه های درمانی ایثارگران شاغل مخابرات :
که در این خصوص اینجانب جواد ادبی ممقانی بشماره ملی 1699799441 در 2 مرحله با تقدیم دادخواست به دیوان عدالت اداری و دادگاههای حقوقی و شورای حل اختلاف ایثارگران، پس از طی مراحل و تشریفات قانونی (2 سال پیگیری )  شرکت مخابرات محکوم به پرداخت هزینه های مورد دعوی شده است که تصویر دادنامه های مذکور جهت تنویر نظر محترم بپیوست تقدیم میگردد.
3.    لغو ارتقاءگروههای شغلی تشویقی ایثارگری اعطائی دولت جمهوری اسلامی ایران به ایثارگران شاغل پس از واگذاری به بخش غیر دولتی که برخی از ایثارگران براساس قانون تا 3 گروه تشویقی داشته اند و پرداخت مبلغی به عنوان حق ایثارگری برای رزمندگان داوطلب بسیجی بطوریکه این مبلغ به رزمندگان سرباز وظیفه پرداخت نمی شود.
4.     عدم اجرای ماده 51 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران شاغل در شرکت مخابرات :
این ماده قانونی کلیه دستگاههای اجرائی را مکلف کرده که ماهانه 25 % بر اساس حداقل حقوق کارکنان دولت به هریک از ایثارگران شاغل دستگاه متبوعه خود به عنوان حق ایثارگری بپردازد. ولی چنانچه در بند 2 توضیح دادم شرکت مخابرات با لغو ارتقاء گروههای شغلی تشویقی مبلغی را به عنوان حق ایثارگری  پرداخت می نماید که در صورت اقامه دعوی جهت پیگیری اجرای ماده 51 قانون جامع در مخابرات ، محکوم به رد دعوی در محاکم قانونی خواهد شد.
5.    عدم ذخیره کسر ساعات کار جانبازی مورد استفاده نشده جانباز و لحاظ آن درمرخصی استحقاقی سالانه و نقض مواد (9 ) و (11 ) قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی مصوب 1374 مجلس شورای اسلامی با صدور بخشنامه داخلی بشماره 5103/91/101 مورخ 16/11/1391 :
در این خصوص شکوائیه ای را در تاریخ 26/11/1392 به اداره کار ارائه کرده ام که در مرحله تشخیص رای بر محکومیت مخابرات صادر(تصویر پیوست ) لیکن با اعتراض ایشان پرونده با گذشت یکسال منتج به صدور رای  قطعی شده است .
لذا با  جمع بندی جمیع جهات تقدیم لوح سپاس و تامین نیازهای سیاسی مدیرانی که در احقاق حق و حقوق ایثارگران اقدام به بازیهای سیاسی می نمایند بایستی تیز بین  باشیم و حرفم را با کلام گهربار بنیانگذار جمهوری اسلامی به پایان می رسانم که :
•    هرکس در ادارات ونهادها کار خانواده شهدا و ایثارگران را انجام ندهد و اشکالتراشی نماید باید به عنوان ضدانقلاب معرفی و با ایشان برخورد شود.
•    نگذاریم پیشکسوتان خون و شهادت در پیچ و خم روز مرگی به فراموشی سپرده شوند.
•     مقام معظم رهبری (نقل به مضمون) : مسئولان نباید اجازه دهند که قانون توسط قانون دانهای قانون شکن دور زده شود.
لذا تقاضای مجدانه دارم دستور فرمایید نسبت به مشکلات ایثارگران در شرکت مخابرات بطور ویژه رسیدگی و نتیجه امر را  اطلاع رسانی فرمایند.
با تشکر و امتنان فراوان


کد خبرنگار : 20