تاریخ : 1394,پنجشنبه 26 شهريور16:16
کد خبر : 37636 - سرویس خبری : اخبار

علت اختلاف دریافتی بین آزادگان بسیجی و ارتشی



 یکی از کاربران سوال خود را این طور مطرح کرده است: سلام خدمت شما عزیزان همسر من متولد 1362 هستن ایشون زمان جنگ به فاصله چند خونه کنارشون بمب منفجر میشه و از اون زمان مشکلات عصبی پیدا میکنن بعلاوه این که از ناحیه پا پشت زانوهاشون دچار سوختگی شدید میشن ک آثارش هست اگر ما برای جانبازی ایشون بخوایم اقدام کنیم کجا باید مراجعه کنیم و چ مدارکی باید ارائه بدیم.ممنون میشم کمکم کنید.

حجت الله فرهادی، مدیر کل پذیرش و امور اداری بنیاد شهید و امور جانبازان در پاسخ به این سوال گفت: ما ضوابطی داریم برای کسانی که آسیب دیده حادثه های جنگی هستند و مدارک بالینی همزمان دارند. این افراد می توانند مدارک خود را از طریق شورای تامین شهرستان که فرمانداری ها هستند تایید کنند و فرایند مخصوص به آن را طی کنند.

او ادامه داد: اما اگر حادثه دیده ها بر اثر بمباران و غیره مدرک بالینی همزمان نداشته باشند به استناد بند م ماده 44 برنامه پنجم توسعه، فاقدین مدارک بالینی می توانند برای بررسی به همان شورای تامین شهرستانشان مراجعه کنند که فرمانداری آن حادثه را تایید کند؛ سپس به معاونت استانداری و بعد از آن به معاونت سیاسی وزارت کشور ارسال شود و پس از تایید حادثه، با تشکیل کمیسیون تشخیص داده شود که این افراد واجد شرایط هستند یا خیر.

سوال بعدی مربوط به تفاوت دریافتی آزادگان بسیجی و ارتشی بود که عده ای اظهار داشته بودند این تفاوت گاهی به یک میلیون تومان می رسد.

مدیرکل پذیرش و امور اداری بنیاد شهید در این رابطه هم گفت: حقوق مولفه ای است که بستگی به شرایط فرد دارد و نمی شود گفت چرا اختلاف این قدر زیاد است. سابقه، جایگاه، عائله مندی و غیره در تعیین این میزان دستمزد تاثیر دارد و اعتراض به اختلاف دریافتی خیلی درست نیست.

او ادامه داد: دریافتی این عزیزان مستمری نیست که بشود یک مقدار ثابت برای آن در نظر گرفت و به طور مصداقی و بر اساس شرایط هر فرد، که مربوط به نیروهای مسلح باشد یا کشوری و یا مردمی متفاوت است.
 
منبع: خبرآنلاین