تاریخ : 1394,شنبه 28 شهريور19:23
کد خبر : 37671 - سرویس خبری : اخبار

در انتظار تامین اعتبارات برای اجرای ماده 51 قانون جامع ایثارگری



برای اجرا سازی ماده 51 قانون حامع خدمات رسانی به ایثارگران منتظر تامین اعتبارات لازم هستیم و به محض تامین اعتبار این ماده را در آموزش و پرورش پیاده سازی و اجرا خواهیم کرد.

علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه همایش همایش ملی تجلیل از دانش آموزان شاهد و ایثارگر سرآمد و رتبه‌های برتر علمی در پاسخ به سئوال خبرنگارشهیدخبر(شهیدنیوز) مبنی بر زمانبندی اجرای قانون خدمات رسانی به ایثارگران گفت: به زودی این قانون در آموزش و پرورش اجرا خواهد شد.

فانی با اشاره به اینکه اجرای این ماده حتمی است ابراز امیدواری کرد به محض تامین اعتبار این قانون در آموزش پرورش اجرا شود.
وزیر آموزش و پرورش در همایش ملی تجلیل از دانش آموزان شاهد و ایثارگر سرآمد و رتبه‌های برتر علمی بابیان اینکه مشاهده تلاش‌ها و موفقیت فرزندان شاهد و ایثارگر مایه خرسندی است، گفت: امام خمینی (ره) در 6 فروردین 1365 فرمان تأسیس مدارس شاهد را صادر کردند و این نشان از مدیریت بسیار بالای ایشان دارد، زیرا نتایج آن فرمان را امروز مشاهده می‌کنیم و امام راحل بی‌شک هم آینده‌نگر و هم آینده‌نگار بودند.
وی افزود: امروز فرزندان شاهد با تلاش‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران، تلاش‌های همکارانم در آموزش‌وپرورش و زحمات بسیار زیاد خود در مسیری قرار گرفته‌اند تا آینده کشور را بر عهده بگیرند و این همان خواسته امام خمینی (ره) است.
وزیر آموزش‌وپرورش تلاش برای حفظ کشور را وظیفه عمومی همه فرزندان این کشور دانست و گفت: امام خمینی (ره) خانواده‌های شهدا را چشم‌وچراغ مملکت توصیف کرده است. چشم وظیفه دیدن دارد و چراغ روشنایی می‌دهد. امروز وظیفه مهمی که شما فرزندان شهدا و ایثارگران، علاوه بر آن وظیفه عمومی بر عهده دارید، این است که هم کاری کنید تا مردم بهتر ببینند و هم مانند چراغ روشنگر و هدایتگر باشید.
فانی خطاب به دانش آموزان شاهد و ایثارگر گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران، وزارت آموزش‌وپرورش، سازمان سنجش، وزارت علوم و تمام نهادها و سازمان‌های مرتبط وظایف و تلاش‌های خود را انجام داده‌اند و پس از این نیز انجام خواهند داد و ادامه مسیر پیشرفت‌های علمی، تلاش مضاعف شما عزیزان را می‌طلبد.

 


منبع : شهید خبر