تاریخ : 1394,شنبه 04 مهر16:05
کد خبر : 37783 - سرویس خبری : اخبار

جانباز داود موسوی درمنا قربانی شد!/تصاویر


جانباز داود موسوی درمنا قربانی شد!/تصاویر

حاج داود موسوی جانباز 70درصد به شهادت لبیک گفت

جانباز هفتاد درصد قطع عضو حاج داود موسوی در فاجعه منا به شهادت رسید.

به گزارش خبرنگار قسم از پایگاه شهید غلامعلی کاظمی ناحیه شهید محلاتی حاج داود موسوی جانباز 70درصد به شهادت لبیک گفت.پنج شنبه ساعت 8 شب بود که برای هماهنگی مراسمات سالروز هشت سال دفاع مقدس با اعضا شورا جلسه داشتیم که خبر شهادت ناگهانی حاج داود موسوی در منا دل رفقا بسیجی خود را به درد آورد و همه رو شوکه کرد...شهید داود موسوی جانباز 70 درصد چند روز قبل از شهادت خود در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی «ایثار»، گفت: پس از دیدار خانه خدا برای همه مردم و همه مسلمانان آرزوی عاقبت‌ بخیری کردم.
وی حضور در خانه خدا را همراه با حس بسیار زیبایی توصیف کرد و گفت: اعمال حج را تاکنون به‌تنهایی انجام داده‌ام و امیدوارم با کمک خداوند بقیه اعمال را نیز به همین صورت انجام دهم.داود موسوی به تازگی عضو شورا یاری محله صاحب الزمان شده بود و یکی از اعضا فعال این شورا بود .روحش شاد و یادش گرامی باد.


حاج داوود موسوی جانباز 70 درصد که در حادثه تاسف بار منا به شهادت رسید، فرمانده یکی از گروهانهای تخریب بود. از "بچه های علی عاصمی" و اردوگاه شهدای تخریب.

در عملیات والفجر 10 برای شناسایی میدان مین، وارد میدان شد. در مرز نوجوانی و جوانی بود. ابتدا یک پایش روی مین می رود. نیروهایش بسمت او حرکت می کنند تا او را از میدان خارج کنند. با یک پای قطع شده به آنها نهیب زده بود که "شما با میدان آشنا نیستید، خطرناک است. خودم بیرون می آیم." لی لی کنان با یک پا شروع به خروج از میدان مین می کند که پای باقیمانده هم روی مین دیگری می رود. پای دوم هم قطع می شود. بار دیگر نیروهایش اقدام به حرکت برای بیرون کشیدن او از میدان می کنند. اینبار محکمتر نهیب می زند که "مگر نگفتم نیایید، خودم می آیم." چهار دست و پا از میدان مین خارج شده بود.

هنرش این بود که هم سرشار از روحیه و شوخ طبعی بود، و هم نماد مناعت طبع و بزرگواری و حجب و تقوای ناب. با دو پای مصنوعی بگونه ای راه میرفت که هیچکس متوجه جانبازی او نمی شد. مثل همین عکس که از آخرین تصاویر اوست. می توانست کسی را نایب کند جهت جمع آوری سنگریزه برای رمی جمرات. اما با دو پای مصنوعی کوه را بالا رفته و خود این کار را انجام می دهد. "حاج داوود موسوی" هیچگاه جانبازی اش را به روی احدی از جامعه نیاورد و امتیازی نخواست. دری گرانبها و بی نظیر بود که پایانش باید اینگونه به شهادت ختم می شد. اگر چه ... یادش همیشه با دل داغدار ما خواهد بود.

 



 جانباز داوود موسوی  در حال گردآوری سنگ برای رمی جمرات


فرزندان مرحوم موسوی در حال برچیدن بنرهای وی