تاریخ : 1394,یکشنبه 12 مهر16:49
کد خبر : 38035 - سرویس خبری : اخبار

ما‌ و عربستان مقابل تهران می‌ایستیم!



وزیر خارجه امارات در مجمع عمومی سازمان ملل: ایران نباید از‌ حجاج سخن بگوید/ ما‌ و عربستان مقابل تهران می‌ایستیم
 
عبدالله بن زاید وزیر خارجه امارات عربی متحده در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: پرونده ایران در منطقه اجازه نمی دهد این کشور درباره ثبات منطقه سخن بگوید.
ایران نباید از‌ حجاج سخن بگوید/ ما‌ و عربستان مقابل تهران می‌ایستیم

به گزارش انتخاب، عبدالله بن زاید وزیر خارجه امارات عربی متحده در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: پرونده ایران در منطقه اجازه نمی دهد این کشور درباره ثبات منطقه سخن بگوید.

 وی مدعی شد: ما مخالف دخالت ایران در امور داخلی خود هستیم.

وزیر خارجه امارات اضافه کرد: پس از شنیدن سخنان حسن روحانی رئیس جمهور ایران بر این باورم که پرونده و سابقه ایران به این کشور اجازه نمی دهد درباره سلامت حجاج و حقوق بشر سخن بگوید.

وی ادامه داد: سیاست های ایران به این کشور اجازه نمی دهد درباره موضوعاتی نظیر ثبات در منطقه خلیج(فارس) و خاورمیانه(غرب آسیا)سخنی داشته باشد. امارات با عربستان سعودی قاطعانه با هر گونه تلاش ایران برای دخالت در امور داخلی کشورهای عربی مقابله می کنند.

وزیر خارجه امارات اضافه کرد: امارات بار دیگر با ادامه اشغال جزایر سه گانه ابوموسی، تنب کوچک و تنب بزرگ مخالفت می کند و خواهان اعمال حاکمیت کامل بر این جزایر هستیم و تاکید داریم همه اقدامات و تدابیر مقامات ایارنی در ضدیت با قوانین بین المللی و ارزش های مشترک انسانی است. بار دیگر از جامعه بین المللی می خواهیم تا ایران را به دادن پاسخ مثبت به درخواست های صادقانه و صلح آمیز برای حل و فصل عادلانه این مسئله متقاعد کند. این حل و فصل عادلانه از طریق مذاکرات مستقیم میان دو کشور یا رجوع به دیوان دادگستری بین المللی است.