تاریخ : 1394,چهارشنبه 15 مهر13:30
کد خبر : 38133 - سرویس خبری : اخبار

چند نکته درپاسخ به مجتهد


چند نکته درپاسخ به مجتهد

طرح امتیاز بندی بسیار مناسب است و می تواند اصلاح شود تا مثل "طرح غیر جامع خدمت رسانی به قسمتی از ایثارگران" دارای این همه ایراد قانونی نباشد

هموطن -  با سلام حضور محترم استاد گرامی. البته طرح امتیاز بندی بسیار مناسب است و می تواند اصلاح شود تا مثل "طرح غیر جامع خدمت رسانی به قسمتی از ایثارگران" دارای این همه ایراد قانونی نباشد و البته می تواند خیلی بهتر هم شود. ولی چند نکته مهم در این طرح وجود دارد:

1 - برای اولین بار رزمندگان دیده شده اند و بر خلاف گفته جنابعالی در همه کشورهایی که سابقه جنگ داشته اند رزمنده ای که بیش از 6 ماه در جبهه حضور داشته است مشمول دریافت حقوق و تسهیلات است.

 2 - تبعیض قانونی در اختلاف بین امتیاز آزادگان (مدت اسارت) و رزمندگان (مدت حضور درجبهه) برداشته می شود.

3 - در حوزه رزمندگان خیلی کارهای دیگر می توانستند انجام بدهند ولی فقط این طرح به صحن مجلس رفته و نه قانون دیگری.

4 - همه اشکالاتی که شما به آن اشاره کرده اید با یک تبصره و ماده قابل حل و اصلاح است و البته جانبازان با درصد بالا عزیزین نزد همه ملت هستند و کاهش امتیاز این عزیزان با هیچ منطقی قابل قبول نخواهد بود.

5 - امام خمینی(ره) برای ایجاد بنیاد شهید وامور ایثارگران با صراحت کامل گفته اند که همه آنهایی که در جنگ نقش داشته اند باید حمایت شوند. البته به تناسب. و هرگز نگفته اند که رزمندگان را بفراموشی بسپارید و یا قانونی بنویسید که هرگز قابلیت اجرایی نداشته باشد. و این کلام بالاترین قانون است.


کد خبرنگار : 19