تاریخ : 1394,یکشنبه 19 مهر12:15
کد خبر : 38222 - سرویس خبری : مقاله و یادداشت

چگونه ثروتمند شدند؟


چگونه ثروتمند شدند؟

صدیقه قنبری

صدیقه قنبری -پولداری و ثروتمندی((ثروت بادآورده)) فرایند کار و تلاش یک فرد نبوده و نیست بلکه عمدتا محصول کشف اطلاعات!! و رفتارهای دروغین، فریب و ریا و پایمال نمودن حقوق مشروع مردم مستضعف و سایر آحاد در جامعه است، «گرانفروشان -کم فروشان و متخصصین حریص ومحتکران، زمین‌خواران-دلالان! و بطور کلی کسانی که اکثریت مردم را از وضعیت‌های مطلوب زندگی محروم می‌کنند، جزو گروهی هستند که از طریق همین رفتارهای دروغین، فریب و ریا و پایمال کردن حقوق آحاد مردم در جامعه چه در سطح کلان ویا خرد به ثروت زیاد دست یافته‌اند.

البته گاهی هم به ندرت!افراد ناکارآمد و بی‌لیاقت (وارث) و وارد ثروت‌های به جامانده پدران و یا مادران می‌شوند که به دلیل ویژگی‌‌های خاص شخصیتی خود، چه بسا به آسانی ثروت به دست آورده را از دست می‌دهند. درواقع ثروتی که برای آن تلاش نکرده‌اند در یک فرایند غیرمولد قرار می‌گیرد و آرام‌آرام از بین می‌رود. افرادی که بدون کار مولد و سالم و اتخاذ شیوه‌های ظالمانه و ناسالم درآمدزایی به ثروت و پول دست یافته‌اند که متاسفانه یا (بدبختانه) اکثریت این گروه اینگونه اند.

به تعبیر امام علی(ع) جزو کسانی هستند که چنان در سکر نعمت و مستی نعمت فرو می‌روند که به چیزی بجز منافع مادی و زیاده‌خواهی خود نمی‌اندیشند.»..((البته در باره این موضوع امام(ع) در نهج البلاغه اشاراتی عمیق وبسیار مهم دارند که شما عزیزان در صورت تمایل به نهج البلاغه مراجعه خواهید فرمود..)) چنین افرادی طبعا به دور از هر انصافی، و متجاوزانه حقوق دیگران را در جامعه تضعیف و غارت می‌کنند ..و متاسفانه این افراد با تشکیل گروه های فریب افکار عمومی با عناوین خوش ظاهرو تبلیغات زیبا و باندهای مافیایی و اقتصادی،(مثلا بانک ها و یا شرکتهای مختلف و سازمانهای خصوصی و بعضا شبه دولتی!!معلوم الحال..!! و انحصار منابع یا محافل و بزه‌خواری و بازی با ارز(پول!) و طلا و بازار مواد غذایی و یا دارویی و سایر نیازمندی‌‌های مردم و جامعه .. اختیار تام محصولات وارداتی و کالاهای موردنیاز مردم را بدست دارند و یا بدست می آورند... ،و مروج فرهنگ اسراف و رانت‌خواری در جامعه و مخل رفاه عمومی و عدالت اجتماعی و اقتصادی می‌شوند. . علاوه بر این، این افراد باعث ترویج تورم، بیکاری و کم‌کاری و طبعا افزایش فقر و محرومیت و ناهنجاری های بیشتر! در جامعه خواهند شد. و درنتیجه با رشد همین ناهنجارهای مادی‌انگارانه در جامعه یقینا ارزش‌های اعتقادی و دینی در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی کمرنگ می‌شوند.»


کد خبرنگار : 17