تاریخ : 1394,یکشنبه 19 مهر13:53
کد خبر : 38241 - سرویس خبری : بدون ویرایش از شما

از سعادت واقعی غافلند!



محسن ناطق- بیش از سی سال از مجروحیت جانبازان محترم گذشته است. افرادی توانستند در همان اوایل مجروحیت دارای پرونده جانبازی شوند و از مزایای تسهیلات و درمان استفاده نمایند اما پس از اتمام جنگ شرایط تغییرات زیادی کرد و افراد خاصی متولی بنیاد شدند که بهیچوجه صلاحیت نداشتند. همان افراد فاقد صلاحیت باعث شدند تعداد زیادی از جانبازان در پیچ و خم تهیه مدارک سرگردان شوند و تا این تاریخ علیرغم تکمیل مدارک لازم هنوز اندر خم یک کوچه هستیم.

 تمام مشکلات مربوط به فقدان تهذیب نفس و مکارم اخلاق مسئولان مربوط است. همانگونه که مستحضر میباشید مکارم اخلاق به عادت گرفتن و تعلم تعلق دارد و بطور طبیعی در وجود انسان نیست لذا کسب آنها با موعظه کریم الخلق توان کرد. بنابراین جمع آوری خیرات و ذخیره حسنات کنند و در خیر و صلاح بکوشند تا در جمع فضایل و استعمال مکارم اخلاق شموس نفس رام گردد.

 من الناس من هو الطبع لفرط الفضیله الیه فیکون اکرم الافاضل الکرام و منهم هو سبعی الطبع لبعده من الفضیله و منهم هو بهیمی البطع فرمود : طایفه ای طبیعت ملایک دارند و ایشان استعمال فضایل بر نفس ایشان غالب است و خود را به وسایل آن کرامت به سالکان ملکوت رسانند و ایشان افاضل کرامند و گروهی که برای جمع آوری فضایل و اکتساب آن دور افتادند و ایشان طبیعت سباع دارند برای لذات جسمانی و ملاهی دنیوی در همه عمر با یکدیگر جنگ کنند. زیرا این گروه سباع پندارند که سعادت نفس آنست که اسباب و ثروت دنیا بیشتر باشد و از سعادت حقیقی غافلند. طبع آنها از فرط شهوت دنیوی و جسمانی به بهایم ماند و شباهت به حیوانات دارند.

 در این شرایط که آنها به تصاحب ثروت و قدرت حریص و همواره با یکدیگر در حال جنگ و نزاع بر سر اعتبارات و تسهیلات جانبازان هستند از آنها انتظاری بجز بی توجهی نسبت به مجاهدین فی سبیل الله و رسیدگی یا درک مشکلات افاضل کرام نیست فلذا فقط به خداوند متعال پناه میبریم و از او استعانت میجوییم.


کد خبرنگار : 20