تاریخ : 1394,دوشنبه 20 مهر17:09
کد خبر : 38282 - سرویس خبری : مسائل و مشکلات ایثارگران

سیاست یک بام و دوهوای آموزش و پرورش!


سیاست یک بام و دوهوای آموزش و پرورش!

یک بام و دوهوای آموزش و پرورش در اجرای ماده 51 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران

سیاست یک بام و دوهوای آموزش و پرورش در اجرای ماده 51 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران

اسماعیل زاده -  آموزش و پرورش در اجرای ماده 51 قانون جامع خدمات رسانی ایثارگران، سیاست دوگانه ای را در پیش گرفته ومقرر شده از مهر ماه برای جانبازان شاغل اجرایی گردد. دراین میان فرزندان شهدا فریادشان به جایی نمی رسد . فرزندان شهدای شاغل در آموزش و پرورش درنامه ای به فاش نیوز به عدم اجرای ماده 51 برای فرزندان شهدا تاکید داشته اند ودرخواست رفع ابهام در اجرای این ماده قانونی در قانون خدمات جامع ایثاگران شده اند. متن نامه ارسالی بدین شرح می باشد :

ابتدا پس از سلام وعرض وادب توجه شما رو معطوف می دارم به بخشی از مصاحبه مدیرکل دفتر حقوقی طرح ها و لوایح معاونت حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید در گفت و گو با شهیدنیوز به تاریخ 14 مرداد سال 1393، در خصوص موانع اجرای برخی از مواد قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران از جمله ماده 51 : برخی از مواد قانون جامع همانطور که گفتم منشاء اختلاف بین شورای محترم نگهبان و مجلس بود به جهت مغایرت با اصل 75 قانون اساسی.

این موارد به لحاظ عدم پیش بینی بودجه و بار مالی، کماکان مشکلاتی برای اجرا دارند. از جمله آن مواد شاید بشود به ماده 51 اشاره کرد. بر اساس ماده 51 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در رابطه با برقراری و پرداخت فوق العاده ایثارگری، باید هر ساله به میزان 25 درصد حداقل حقوق کارکنان دولت که توسط دولت تعیین می شود، به حقوق بخشی از ایثارگران اضافه شود. بر این اساس به نسبت حداقل حقوقی که دولت در سال 1395برای کارکنان دولت تعیین شده یعنی 750 هزار تومان ، ماهانه 187 هزارتومان باید به حقوق ایثارگران مشمول اضافه شود.

مشمولان قانون عبارتند از شهدا، جانبازان 25 درصد به بالا و آزادگان شاغل در دستگاه های دولتی که از حقوق حالت اشتغال بهره مند نیستند و فرزندان شهدا هم به استناد بند «الف» ماده 44 قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه مصوب دی ماه 1389 به استثناء سه مورد تسهیلات خودرو، حق پرستاری و کاهش ساعت کاری که تصریح و قید شده، از کلیه مزایا و امتیازات مقرر برای جانبازان 50 درصد و بالاتر در قوانین و مقررات مختلف برخوردار می شوند و به اعتبار حکم مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره اعتبار قوانین مصوب سال 1386 به این طرف، فرزندان شهدا هم مشمول فوق العاده ایثارگری موضوع ماده 51 قانون هستند.

در حال حاضر فرزندان شهدا شاغل در آموزش و پرورش از فوق العاده ایثارگری برخوردار نمی باشند میخواهیم پاسخ شفافی در این باره بشنویم. حالا آموزش و پرورش نسبت به اجرای ماده 51 سیاست دوگانه ای را در پیش گرفته و تنها لیست جانبازان شاغل را از استانها برای صدور حکم گرفته است و مقرر شده از مهر ماه برای جانبازان شاغل اجرایی گردد و فرزندان شهدا فریادشان به جایی نمیرسد. از مسئولین سایت فاش نیوز درخواست داریم همانطور که از اولین سایتهایی بودند که به این مهم پرداختند اکنون نیز پیگیر این مورد باشند و جواب قانع کننده ای از مسئولین آموزش و پرورش بخواهند و در سایت منعکس نمایند.


کد خبرنگار : 17