تاریخ : 1394,دوشنبه 04 آبان13:00
کد خبر : 38580 - سرویس خبری : اخبار

10 مشکل اساسی بنیاد گیلان


10 مشکل اساسی بنیاد گیلان

ارتباط ضعیف با بدنه متخصص ایثارگر و عدم بکارگیری از نظرات کارشناسی بدنه ایثارگری/ وضعیت وخیم رکود حاکم بر فضای مدیریتی بنیاد

کامیاب - من فقط  به برخی معضلات گیلان اشاره می کنم:

1 - انتصاب مدیران غیرپاسخگو. در شهرستان رشت که تمرکز 70درصد از ایثارگران استان در این شهرستان است. مدیری منصوب کرده اند که  انگیزه کار ندارد. و این بی انگیزگی مدیران به عملکرد مدیرکل مربوط می شود.

2 - وضعیت وخیم رکود حاکم بر فضای مدیریتی بنیاد استان سبب حرکت ضعیف در بخش اشتغال و درمان شده است. و این مورد مستقیما" مربوط به عملکرد مدیرکل غیربومی می شود.

 3- عدم شفافیت در عملکردها؛ بودجه بنیاد استان و درآمدهای بنیاد باید برای جانبازان هزینه شود.

4 - ارتباط ضعیف با بدنه متخصص ایثارگر و عدم بکارگیری از نظرات کارشناسی بدنه ایثارگری.

5 - نداشتن برنامه مشخص برای پیشبرد اهداف بنیاد منطبق بر اساسنامه بنیاد. بنیاد استان در دوره مدیریت مدیرکل فعلی در زمینه گلزارها, یادمان ها, تکریم ایثارگری, جمع آوری آثار, تشویق و بکارگیری نخبگان ایثارگر, تقویت تشکل های ایثارگری, حمایت از ایثارگران در ادارات و نهادها, ارتباط با ایثارگران و... چه کرده است و چه می خواهد بکند. تا اینجا فعالیت ها کمرنگ و کم سو بوده.

6 - ورزش جانبازان که از نان شب برای آنان واجب تر است به شدت بی رمق شده است. رشته های تیمی و فردی در استان بسیار ضعیف شده اند چون اصلا" حمایت نمی شوند.

7 - برای دانشجویان معدل بالای خانواده ایثارگر هیچ برنامه تشویقی وجود ندارد، حتی فقط با یک لوح تقدیر هم سراغ خانواده ها نمی آیند و این لوح ها را ما باید از شهرداری و جاهای دیگر بگیریم!

8 - برنامه سفرهای بنیاد ریشه کن شده است! هیچ برنامه تفریحی برای خانواده ها دیده نشده. آیا خانواده ایثارگران یک دهم آموزش و پرورش و بانک ها و ادارات نباید برنامه سفر داشته باشند؟!

9 - قدرت رایزنی مدیرکل با سایر مدیران استانی و شهرستانی و نمایندگان بسیار کم رمق است. ما قدرت چانه زنیمان را در استان داریم از دست می دهیم. اشتغال و هر خدمت دیگر منوط به رایزنی مستمر و حمایت مستقیم شخص مدیر است و نه لایه های پایین.

10 - حضور مدیر استان در مرکز بیش از حد است. آیا گیلان باید مدیر پروازی داشته باشد؟ آیا باید مدیران برای بازنشستگی و در افول توانایی به گیلان فرستاده شوند؟


کد خبرنگار : 20