تاریخ : 1394,سه شنبه 26 آبان12:17
کد خبر : 39325 - سرویس خبری : مقاله و یادداشت

جهاد با کفار از عبادت کنج مساجد بالاتر است


جهاد با کفار از عبادت کنج مساجد بالاتر است

محمدرضا سابقی

محمدرضا سابقی- در کارزار احزاب (غزوه هولناک خندق) که بالغ بر 12000 نفر کافر خشمگین ومشرک.. مسلح  به همه ابزار مهلک و کوبنده.. و خطرناک و حیله گر..... در برابر افرادی مومن و قلیل چیزی کمتر از سه هزار نفر با حداقل امکانات و ابزار ساده نبرد.. قرار گرفتند..؟
...مردی بسیار نیرومند و تنومند و جنگاوری بس خشن و بی باک که لرزه برتن هر مومنی! به جز پیامبراکرم(ص) و حیدر کرار(ع)می انداخت((همانند جالوت و حتی وحشی تر!!)) به نام عمرابن عبدود ناگهان به همراهی چند کافر تنومند و جنگاور نامدار دیگر عربستان از خندق پریدند و گذشتند.. و هماورد طلبیدند..

 چشمان مسلمانان از ترس بیرون زده بود.. بلافاصله امیرالمومنین(ع) برخواست و از رسول خدا(ص) اذن دفاع و مبارزه خواست..پیامبر فرمود: بنشین..! تا برای سایر مومنین و مسلمین وحشت زده اتمام حجت شود.. اما کسی دیگر جرات نکرد و برنخواست.. تا سه بار این قضایا ادامه یافت. در حالی که متجاوزین تنومند و جنگاوران مسلح مشرک هیاهویی هولناک می نمودند.... و در مرحله درخواست سوم حضرت علی(ع).. پیامبر(ص) به ایشان اجازه جنگ داد..

 جوانی با لباسی کهنه!و بی آلایش ومعصوم و با تجهیزاتی بسیار ساده  تر..اما قلبی آرام ومطمئن و ایمانی قدرتمند و توکلی بی نظیر در برابر کوهی آتشین و باصلابت و تجهیزات مخوفش وهمراهان خطرناکش.. ایستاد.. . جنگی خیره کننده بین امیر مومنان(ع) و قویترین کافرحربی(عمرابن عبدود) در گرفت.. چنان که آسمانیان وملائک نیز شگفت زده شدند.....

 هر چند پیشانی مبارک مولای موحدین و مستضعفین عالم به شدت زخمی شد.. اما چنان پیروزمندانه و جوانمردانه و متهورانه عمرابن عبدود را بر زمین کوفت و به هلاکت رسانید.. که همراهان جنگاورش در نهایت ترس فرار کردند!... و قلب نورانی پیامبر(ص) بسیار شادمان گردید..و به نماز ایستاد.. وهمین حماسه باعث پیروزی مسلمین و فرار 12000کافر وحشت زده شد..(وجالب وزیبا اینکه زره الماس نشان و گران قیمت عمرو.. را امام(ع) بر نداشت..!!)

 و پیامبررحمت(ص) فرمود: ضربت علی درجنگ خندق بهتر و ارزشمندتر است از عبادت انس وجن تا قیامت... آیات مبارک سوره احزاب نیز اشاره به همین مطلب دارد.

دفاع و جهاد علیه فاسدین ومستکبرین از عبادت متحجرانه در کنج معابد بسیار بالاتر است.


کد خبرنگار : 17