تاریخ : 1394,سه شنبه 03 آذر18:13
کد خبر : 39584 - سرویس خبری : اخبار

چراتحقیق و تفحص از بنیادشهیدقرائت نمی شود


چراتحقیق و تفحص از بنیادشهیدقرائت نمی شود

روند طولانی تحقیق و تفحص از بنیاد شهید پس از مدت زمان تقریبا" دو ساله، با نطق میان دستور رئیس کمیسیون شوراها و واکنش رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی وارد مرحله جدیدی شد.

فاش نیوز - روند طولانی تحقیق و تفحص از بنیاد شهید و امور ایثارگران پس از مدت زمان تقریبا" دو ساله با نطق میان دستور رئیس کمیسیون شوراها و واکنش رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی وارد مرحله جدیدی شد.

به گزارش محمد معرفی خبرنگار پارلمانی فاش نیوز ، رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه سوم آذر ماه در نطق میان دستور با انتقاد از روند طولانی تحقیق و تفحص از بنیاد شهید خاطر نشان کرد، یکی از وظایف اصلی مجلس شورای اسلامی نظارت از طرق مختلف از جمله سوال، تذکر و تحقیق و تفحص است.

 امیر خجسته نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در تحقیق و تفحص از بنیاد شهید، اعضای هیئت تحقیق به نتایج ملموسی دست یافته اند گفت: در جریان تحقیق و تفحص از بنیاد شهید، 45 کارشناس و خبره از دیوان محاسبات، بانک ملی و غیره، بیش از صدهزار ساعت کار کردند که در حال حاضر سی هزار برگ سند از آن به دست آمده است.

 وی با انتقاد از طولانی شدن روند تحقیق و تفحص از بنیاد شهید یادآور شد، در حال حاضر می بینیم که خانواده های معظم شهدا، جانبازان، آزادگان، مردم شریف و نمایندگان مجلس شورای اسلامی سوال می کنند که سرانجام تحقیق و تفحص از بنیاد شهید به کجا رسیده است و چرا قرائت نمی شود؟! در صورتی که تحقیق و تفحص ( از یک دستگاه ) نباید بیش از این به طول بیانجامد.

ارائه تحقیق و تفحص از بنیاد شهید روند قانونی دارد

عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز در واکنش به سخنان رئیس کمیسیون شوراها در تذکر آیین نامه ای گفت: امروز امیر خجسته نماینده مردم همدان و عضو هیئت تحقیق و تفحص از بنیاد شهید برخی مسائل پیرامون مستندات کار کمیته تحقیق و تفحص از بنیاد شهید را مطرح کردند که بر اساس ماده واحده، ارائه این مطالب ممنوع است.

 رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سیر تحقیق و تفحص از بنیاد شهید در این کمیسیون متذکر شد: به نظر می رسد اعضای هیئت تحقیق و تفحص از بنیاد شهید با یکدیگر به مشکل برخورده اند و مشخص است که قبل از آنکه گزارش تحقیق و تفحص از بنیاد شهید در صحن قرائت شود، باید از سوی اعضای کمیته در کمیسیون رأی گیری صورت گیرد اما هیچ گونه رأی گیری صورت نگرفته است!

رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در واکنش به این تذکر آیین نامه ای با وارد دانستن آن تصریح کرد که اصل تذکر وارد است و باید ابتدا هیئت تحقیق و تفحص از بنیاد شهید با برگزاری جلسه ای به جمع بندی نهایی برسد و در نهایت آن را به کمیسیون مربوطه ارجاع داده تا این کمیسیون نظر خود را در خصوص تحقیق و تفحص از بنیاد شهید اعلام کند.


کد خبرنگار : 20