تاریخ : 1394,شنبه 07 آذر15:05
کد خبر : 39676 - سرویس خبری : اخبار

خدمات بیمه درمانی ایثارگران با شماره ملی


خدمات بیمه درمانی ایثارگران با شماره ملی

مسئول بهداشت ودرمان انجمن جانبازان نخاعی از ایجاد امکان بهره مندی ایثارگران و جانبازان از خدمات بیمه درمانی وبیمه طلایی با ارائه شماره ملی در آینده نزدیک خبرداد.

فاش نیوز -  مسئول بهداشت ودرمان انجمن جانبازان نخاعی از ایجاد امکان بهره مندی ایثارگران و جانبازان از خدمات بیمه درمانی وبیمه طلایی با ارائه شماره ملی  در آینده نزدیک خبرداد.

 بنا براین گزارش، دکتر آ طاهریان مسئول کمیته بهداشت و درمان انجمن جانبازان نخاعی دراین باره گفت: برای حل مشکل بیمه طلایی جانبازان، ارائه شماره ملی ایثارگر به بیمارستانهای طرف قرارداد بیمه ایران کافی است و بیمارستانها موظف شده اند خدمات درمانی را صرفا" با دریافت کدملی ، به جانبازان ارائه نمایند.

 دکتر آطاهریان همچنین در باره بلا تکلیف بودن بیمه درمانی ایثارگران نیز اظهارداشت: منشاء بروز اختلاف بین بنیاد و بیمه ایران در عدم پوشش بیمه ای ایثارگرانی است که  شاغل در دستگاههای دولتی هستند، و با توجه به نص قانون  برنامه پنجم توسعه مبنی بر ارائه خدمات بیمه درمانی توسط خودِ دستگاهها، صرفا" ایثارگران و جانبازانی می توانند تحت پوشش بیمه بنیاد قرارگیرند که شاغل نیستند.

وی در ادامه افزود: البته تعداد این افراد کم است ولی همین تعداد کم باعث شده که تعداد کثیری از ایثارگران قربانی این اختلاف شوند و بعضا" دچار مشکل گردند.

مسئول بهداشت ودرمان انجمن جانبازان گفت: خوشبختانه با تدابیری که اتخاذ شده، مقرر شده که جانبازان و ایثارگران با ارائه شماره ملی خود، در بیمارستانهایی که با بیمه ایران قرارداد دارند بتوانند روند درمان خود را پیگیری کنند.


کد خبرنگار : 21