تاریخ : 1394,یکشنبه 08 آذر11:30
کد خبر : 39685 - سرویس خبری : اخبار

قوانین ایثارگران در برنامه ششم توسعه دائمی شود


قوانین ایثارگران در برنامه ششم توسعه دائمی شود

سخنگوی کمیسیون رسیدگی به احکام برنامه توسعه مجلس :قوانین حوزه ایثارگران در برنامه ششم توسعه دائمی شود

فاش نیوز - عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از گنجانده شدن احکام دائمی قوانین حوزه ایثارگران در برنامه ششم توسعه خبر داد.
به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز،محمد مهدی مفتح نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این مطلب که لایحه برنامه بودجه سال95 ، هفته آینده از سوی دولت به مجلس ازائه خواهد شده گفت:البته هنوز لایحه بودجه به مجلس شورای اسلامی ارائه نشده است که ببینیم پسشنهادات دولت در حوزه ایثارگران چیست.
وی افزود:انتظار داریم در لایحه بودجه سال 95توجه ویژه ای به ایثارگران عزیز در جنبه های مختلف که در قانون بودجه است بشود و بلکه از سال قبل هم این توجه عمیق تر باشد.
سخنگوی کمیسیون رسیدگی به احکام برنامه توسعه ادامه داد:نکته مهم در رابطه با برنامه ششم توسعه این است که یک مقداری از مواد آن به عنوان احکام و مواد دائمی به مجلس تقدیم شده است .
مفتح یادآور شد: در برنامه ششم متاسفانه تصمیمات از این بابت ضعیف است  و درمجموعه ایثارگران در این احکام که از سوی دولت ارائه شده پیشنهادات قوی نیست.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه متذکر شد:امیدواریم در این برنامه که به صورت جداول است کمبودها مقداری جبران شود و یا در مجلس که پیشنهاداتی داده خواهد شد این نقیص برطرف شود.
وی اضافه کرد: انتظار داریم که نمایندگان مجلس و دولت که در جلسه مشترک کمیسیون بودجه شرکت خواهند کرد ازحقوق مکتسبه ایثارگران حمایت کنند و توجه مان به این قشر عزیز در سال های آینده ضعیف تر از سال های قبل نباشد.
 مفتح یادآور شد:در برخی از موارد که حقوق ایثارگران مکتسبه شده است به دلیل قوانینی است که در برنامه پنجساله پنجم وجود داشته است و در طی پنج سال تثبیت شده است و از نظر مبانی حقوقی قطع آنها دیگر توجیهی ندارد.
نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به عنوان یکی از اعضای کمیسیون مشترک رسیدگی به لایحه بودجه  که به لایحه برنامه ششم نیز رسیدگی می کند حتما" به اتفاق دیگر دوستان و به خصوص کمیسیون های ذیربط و مجموعه ابثارگران که تعدادشان درمجلس قابل توجه است بتوانیم احکامی را بگنجانیم که با تمام شدن برنامه پنجم توسعه ،ایثارگران دچار مشکلات نشوند.
نماینده مردم استان همدان در خانه ملت در پاسخ به این سوال که در قانون بودجه سال 94 نیز تسهیلات و قوانین خوبی برای ایثارگران گذرانده شده اما اجرایی نشده است پاسخ داد: این را باید از دولت سوال کنید که به چه دلیلی و بخاطر چه مشکلاتی این قوانین اجرا نشده است، بلکه آن احکامی که در برنامه پنجم بوده است همچنان در قالب احکام دائمی یا در قالب برنامه ششم استمرار داشته باشد.
نماینده ایثارگر تویسرکان در مجلس شورای اسلامی کمبود منابع مالی را مانعی برای اجرا مصوبات در حوزه ایثارگران ندانست و افزود:باید تلاش کنیم که احکام عملیاتی در لایحه بودجه سال آینده به صورت دائمی تصویب شود
وی در پایان در جواب این پرسش که آیا این موضوع در لایحه بودجه سال 95 تکرار نخواهد شد تصریح کرد:انشالله اینطور نخواهد شد و چون هنوز لایحه بودجه به مجلس نیامده است از این موضوع اطلاعی ندارم.


کد خبرنگار : 17