تاریخ : 1394,یکشنبه 15 آذر18:52
کد خبر : 39868 - سرویس خبری : بدون ویرایش از شما

رزمندگان را اضافه کنید!



هموطن- با سلام حضور محترم همه تصمیم گیران و نویسندگان برنامه های ایثارگران در قانون برنامه ششم  :
براساس قانون اساسی توزیع عادلانه ثروت مهمترین اصل باید باشد زیرا اگر قانون را طوری بنویسید که گروهی بدون  دلیل عقلی و شرعی فقط به دلیل وابسته بودن به گروه خود سود بیشتر ببرند و گروهی به فراموشی سپرده شوند نتیجه نهایی بازنده - بازنده خواهد بود. گروه اول بخاطر زیادی تسهیلات مورد شماطت مردم قرار می گیرند و گروه دوم یعنی رزمندگان و زیر 25% ها به دلیل عدم هر گونه حداقل ها زیر بار مشکلات کمرشان خم تر می شود .
قانون اگر منصفانه نوشته شود نتیجه اش برای همه ایثارگران برنده - برنده است. قوانین عادلانه باید دلیل کافی داشته باشد. مهمترین علت که گاهی قوانین اصلا اجرا نمی شود همین غیر منصفانه بودنش هست زیرا اجرا کننده علاقه ای به اجرای قوانین غیر متعادل ندارد .
 در برنامه ششم نیاز است که سایر قوانین نیز در نظر گرفته شود و حتی اصلاحات مورد نیاز در قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران مورد توجه قرار داده شود .
اصلاحات پیشنهادی که البته همه آنها دلیل و منطق دارد به شرح زیر است :
کلمه رزمندگان در ابتدای برنامه در میان ایثارگران باید حتما اضافه شود
دلیل آنکه بدون حضور و جانفشانی رزمندگانی که هم اکنون به سنین 50 سال و بالاتر رسیده اند و از نظر شرعی سرپرست خانواده محسوب می شوند و تجربه حضور در جنگ را داشته اند پیروزی امکان نداشت و امنیت کشورمان به دلیل دلاور مردی های همین رزمندگان است که عوارض جنگ را هنوز تحمل می کنند و فریادرسی برایشان نیست .
در بند" الف"  در خصوص فرزندان معزز شهدا باید محدودیت سنی 25 گذاشته شود .
در بند" ب " تامین صد درصد هزینه درمانی شاغل و غیر شاغل باید به بنیاد شهید و امور ایثارگران سپرده شود.
بند "ه "باید حذف شود چون موضوعت ندارد .
در بند" و " در صد جانبازی باید حذف و کلیه فرزندان ایثارگران و همچنین فرزندان رزمندگان با حضور بیش از 30 ماه در جبهه نیز اجازه استخدام داشته باشند و جمله " همان ابتدا به صورت رسمی قطعی " باید حذف شود. فرزندان ایثارگرانی باید جذب دستگاه های دولتی شوند که شئونات اداری و اسلامی را رعایت کنند .
بند " ز" باید حذف شود و ایثارگران نیز باید تابع قوانین وزارت علوم باشند .
بند " ح " باید اصلاح شود . کلمه معسر حذف شود زیرا دولت مکلف است نسبت به تامین معیشت کلیه جانبازان زیر25% و رزمندگان نیز اقدام نماید . دلیل انکه با همین کلمه اجرا کننده ها می توانند قانون را اجرا نکنند .
بند ط باید با بند ح ادغام شود و همه رزمندگان ارتش نیز مشمول دریافت حداقل حقوق قرار داده شوند .
بند" ی " که هرگز اجرا نشد ولی در ایین نامه تعیین درصد جانبازی سال 89 باید رزمندگان  همانند آزادگان همه دارای درصد جانبازی باشند .
در مورد بند "ک " صندوق های بازنشستگی باید مکلف شوند سابقه خدمت مربوطه را محاسبه نمایند .
در بند " ل"  مسکن کلیه ایثارگران بدون ذکر درصد باید تامین شود .
در کلیه قوانین تبعیض بین ایثارگران شاغل با غیر شاغل باید برداشته شود .


کد خبرنگار : 20