تاریخ : 1394,دوشنبه 30 آذر15:42
کد خبر : 40381 - سرویس خبری : اخبار

تاخیردرخدمات رسانی صدمات جبران ناپذیر برای بنیادشهیددارد



عباسپور

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت:تاخیر در خدمات رسانی این حوزه صدمات جبران ناپذیری برای بنیاد در پی دارد. درمان، اولولیت اصلی جامعه شاهد و ایثارگر است و رضایت از این بخش سایر خدمات را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.
 عبدالرضا عباسپور معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در بیست و یکمین سمینار معاونین بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران سراسر کشور که از روز شنبه 28 آذرماه 94 به مدت دو روز در حال برگزاری است، گفت: ارائه خدمات درمانی در بنیاد به دو روش درمان مستقیم و غیر مستقیم انجام می‌شود که 85 درصد این خدمات به صورت غیر مستقیم و خرید خدمت از شرکت‌های بیمه‌ای انجام می‌شود و در حدود 12 سال گذشته این خدمات از طریق شرکت سهامی بیمه ایران انجام شده است.
وی با بیان سیاست ها و اهداف بنیاد در زمینه درمان، گفت: رعایت دقیق قوانین و ضوابط، عدم تصدی‌گری و برون سپاری با تاکید بر تامین خدمات، صرف بهینه بودجه، رضایت مندی جامعه شاهد و ایثارگر، عدالت در خدمات، تعامل همه واحدها و جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌ها با هدف ارتقا سطح سلامت جامعه شاهد و ایثارگر از جمله اهداف معاونت بهداشت و درمان در زمینه ارائه خدمات درمانی به ایثارگران است.
عباسپور با بیان اینکه این معاونت از مهم ترین و حساس‌ترین واحدهای بنیاد و مرتبط با جان و روان ایثارگران است، گفت: تاخیر در خدمات رسانی این حوزه صدمات جبران ناپذیری برای بنیاد در پی دارد. درمان، اولولیت اصلی جامعه شاهد و ایثارگر است و رضایت از این بخش سایر خدمات را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد. با سلامت جسمی و روانی کامل ایثارگران، سایر خدمات بنیاد برای آن‌ها معنا دار می‌شود. خوش خلقی، رعایت صبر، متانت و در نظر گرفتن شأن ایثارگران و احساس همدلی و هم دردی با آن‌ها باید در مراجعات حضوری و غیر حضوری در نظر گرفته شود.
عباسپور تاکید کرد: سرکشی و عیادت از ایثارگرانی که نیاز درمانی خاص دارند، توجه به اقتصاد مقاومتی و مدیریت درمان، شناسایی افراد نیازمند به مراقبت درمانی در منزل، نظارت بر کیفیت خدمات شرکت‌ها، ثبت اطلاعات ویزیت در منزل و پایش در سجایا، توجه به خدمات اورتز و پروتز با هماهنگی شرکت متد، مانیتورینگ بیماران بد حال، انجام اقدامات پیشگیرانه برای گروه‌های پر خطر، توجه به برنامه‌های آموزشی و اجرای پایش تخصصی جانبازان، نظارت و همکاری در مدیریت و عملکرد مراکز فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار باید توسط ادارات کل بهداشت و درمان در استانها مد نظر قرار گیرد.
وی با تاکید بر اینکه مفاد قراداد بیمه تکمیلی، ملاک ارائه خدمات است، گفت: معاونان بهداشت و درمان سراسر کشور باید با مطالعه دقیق قرارداد بیمه از خدمات قابل ارائه به جامعه شاهد و ایثارگر آگاهی کامل داشته باشند.

منبع : تسنیم