تاریخ : 1348,پنجشنبه 11 دي07:00
کد خبر : 40406 - سرویس خبری : اخبار

شهادت وحدت حوزه و دانشگاه


شهادت وحدت حوزه و دانشگاه

مقام معظم رهبری فرمودند: شهید مفتح، علاوه بر این‌که یک روحانی برجسته و آشنای به نیاز زمان بود و آن قدرت ارتباط‌‌گیری با نسل جوان و دانشجویان و کسانی که مایل بودند پیام دین را با زبان روز از یک روحانی و یک عالم به دین بشنوند.

وحدت حوزه و دانشگاه یعنی وحدت در هدف که همه به سمت ایجاد یک جامعه اسلامی پیشرفته، مستقل، جامعه الگو و ... حرکت کنیم.

روز وحدت حوزه و دانشگاه از یادگارهای ارزشمند امام بزرگوار است. این مسئله هم مثل همه تدابیر و تصمیم‌های مهمی که در راه جریان صحیح و اسلامی جامعه ما، آن حکیم عالی مقام و آن انسان والا و بصیر مطرح کردند، یکی از برکات وجودی ایشان بوده و هست و ان‌شاءالله خواهد بود.

یکی از این برکات وحدت حوزه و دانشگاه است. شهید مفتح پس از انقلاب اسلامی علاوه بر عضویت در شورای انقلاب با درخواست دانشجویان دانشکده الهیات و بعد از مشورت با استاد مطهری سرپرست دانشکده الهیات شد. علاوه بر این سرپرستی کمیته منطقه 4 تهران را هم بر عهده گرفت.

دکتر مفتح برای وحدت فیضیه و دانشگاه که اسلام بر جامعه حاکم و کشور تحت رهبری‌های حضرت امام(ره) به پیش می رفت به کوشش در این زمینه افزود. در سالگرد شهادت آیت الله حاج سیدمصطفی خمینی اقدام به تشکیل سمینار وحدت حوزه و دانشگاه در دانشکده الهیات نمود که این اولین سمیناری بود که تحت این عنوان برگزار می‌شد.

ترور شهید آیت الله دکتر مفتح - 27 آذر 1358

وی در 27آذر 1358 در حیاط دانشکده الهیات دانشگاه تهران ترور شده و همان روز در بیمارستان به شهادت می‌رسد.

مقام معظم رهبری در دیدار با طلاب و دانشجویان در 28 آذر 69 با اشاره تاثیر حضور شهید مفتح در وحدت حوزه و دانشگاه، فرمودند: مرحوم شهید مفتح، علاوه بر این‌که یک روحانی برجسته و فداکار و روشنفکر و آشنای به نیاز زمان بود، خصوصیتی داشت که در تعداد معدودی از فضلای آن زمان این خصوصیت وجود داشت؛ و آن قدرت ارتباط‌‌گیری با نسل جوان و دانشجویان و کسانی که مایل بودند پیام دین را با زبان روز از یک روحانی و یک عالم به دین بشنوند ... تصادفی هم نیست که روز اتحاد دانشجو و روحانی، یا حوزه و دانشگاه روز شهادت ایشان قرار داده شده است، چون انصافا حلقه وصلی بود متناسب با چنین خصوصیتی. خدای متعال پاداش این شهید عزیز را داد و آن شهادت بود. شهادت پاداش بزرگ و اجر عظیمی است و خدای متعال بندگان صالح خود – از جمله این بنده صالح – را از این اجر محروم نکرد؛ امیدواریم درجاتش روزبه‌روز عالی باشد.


منبع : دفاع پرس