تاریخ : 1348,پنجشنبه 11 دي07:00
کد خبر : 40413 - سرویس خبری : اخبار

شهید تندگویان نماد خدمت


شهید تندگویان نماد خدمت

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در بیانیه‌ای با گرامیداشت 28 آذرماه سالروز شهادت شهید محمد جواد تندگویان نماد و الگوی خدمت، تلاش آگاهانه و صادقانه همراه با مقاومت و جهاد فی سبیل الله دانست.

در ابتدای این بیانیه آمده است: 28 آذر روز تجلیل از رشادت ها و خدمات مهندس بسیجی شهید محمد جواد تندگویان وزیر نفت دولت شهید رجایی؛ نماد و الگوی خدمت و تلاش آگاهانه و صادقانه همراه با مقاومت و جهاد فی سبیل الله است.

این بیانیه خاطر نشان می کند: شهید تندگویان در همان ابتدای جنگ تحمیلی، 21 آبان ماه 1359 در نزدیکی پالایشگاه آبادان به اسارت نیروهای بعثی درآمد و هجده سال پیش در سال 1369 و در چنین روزی آن شهید والامقام با تحمل 10 سال مقاومت و پایداری دلیرانه در مقابل شکنجه های فراوان در زندان های رژیم بعثی عراق به شهادت رسید. 

در قمستی دیگر از این بیانیه اضافه شده است: جهاد و مبارزه آن شهید قبل از پیروی انقلاب اسلامی منجر به دستگیری و اسارت وی به مدت 11 ماهدر زندان های ساواک شد و در نهایت با پیروزی انقلاب اسلامی آن شهید توانست با تلاش بی وقفه ی خود به عنوان وزیر در صنعت نفت با بهره بردازی، حفاری و مهار چاه های نفت و گاز، خدمت شایان و قابل توجهی را به کشور ارائه نماید.

این پیام با ستاش عزم راسخ و همت بلند آن وزیر تلاشگر و مجاهد افزوده است: دیدگاه وسیع و جامع وی در خصوص فروش نفت برای خرید کالاهای سرمایه ای، ایجاد صنایع جدید، تبدیل نفت خام به فرآورده های گرانقیمت پتروشیمی و گازرسانی به مناطق محروم، از او مدیری جوان، خوش فکر، آینده نگر و لایقی ساخته بود.

در انتهای پیام با تسلیت شهادت آن بزرگ مرد و گرامیداشت یاد و خاطره این بسیجی شهید آمده است: امید آن می رود متولیان فرهنگی و مسئولان در بخش های مختلف اجرایی و به ویژه صنعت نفت با نصب العین قراردادن روش و منش آن شهید به عنوان الگوی جهاد و مبارزه و تلاش، یاد و خاطره وی را زنده نگه دارند.


منبع : دفاع پرس