تاریخ : 1348,پنجشنبه 11 دي07:00
کد خبر : 40418 - سرویس خبری : اخبار

مناسب سازی معابربرای جانبازان


مناسب سازی معابربرای جانبازان

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ملارد در جلسه ساماندهی و مناسب سازی معابر عمومی گفت: مناسب سازی معابر عمومی شهرستان ملارد برای تسهیل در تردد معلولان و جانبازان ضرورت دارد.

فرامرز پوربابا رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ملارد امروز 29 آذرماه 94 در جلسه ساماندهی و مناسب سازی معابر عمومی  شهرستان ملارد، طرح مناسب سازی شهر برای معلولان و جانبازان را قانون خواند و افزود: این قانون طی سال 93 به همه دستگاه ها ابلاغ شده است.
وی گفت: از نظر اخلاقی نیز متعهد هستیم تا در حمایت و پشتیبانی از جانبازان عزیزمان که در راه جهاد و دفاع از میهنمان عضوی از بدن خود را از دست داده و مجروح شده اند از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکنیم.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ملارد با اشاره به ایثارگری‌های جانبازان در دوران هشت سال دفاع مقدس، با بیان اینکه معلولان و جانبازان از احترام والایی برخوردار هستند، اذعان کرد: هیچ مرز و تفاوتی بین معلولان و جانبازان و دیگر شهروندان عادی وجود نداردو همه نهادها و دستگاه های شهرستان باید طبق قانون برای رفع مشکلات این قشر بزرگ از جامعه تلاش کرده و در مرحله نخست به مناسب سازی ادارات خود اقدام کنند.
در ادامه یقین لو معاون فنی و عمرانی فرمانداری شهرستان ملارد بر لزوم مناسب سازی مکان های عمومی سطح شهر مثل پارک ها، سرویس های بهداشتی و معابر عمومی با اولویت معابر اصلی و نزدیک به تقاطع ها و پارک ها، تجهیز و نصب چراغ ها و علائم راهنمایی و اخباری مناسب در معابر عمومی، همچنین برجسته سازی سطوح پیاده روهای نزدیک به تقاطع ها و پارکها و نصب تابلوهای جانبازان و معلولان تاکید کرد.
یقین لو در این جلسه بر رعایت اصول مناسب‌سازی در ساخت و سازها به ویژه در حوزه معابر عمومی تاکید کرد و گفت: فراهم ساختن خدمات رفاهی برای قشر جانباز، معلول و سالمند وظیفه همه مسئولان است.
وی به توانمندی‌های قشر معلول و جانباز شهرستان در زمینه‌های مختلف ورزشی، علمی و فرهنگی اشاره کرد و اظهار داشت: مسئولان و متولیان امور این قشر باید همه تلاش خود را جهت فراهم کردن  خدمات رفاهی این قشر به‌کار گیرند.

ضرورت مناسب‎سازی معابر عمومی ملارد برای تردد جانبازان


منبع : ایثار