تاریخ : 1394,پنجشنبه 20 اسفند13:58
کد خبر : 40501 - سرویس خبری : اخبار

معاینه جانبازان توسط متخصصان بین‌المللی



دو متخصص بین المللی جراحی ترمیمی از 21 تا 27 اسفند 94 با دعوت معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران برای معاینه جانبازان به ایران سفر می کنند.

پروفسور «بتی» فوق تخصص جراحی ترمیمی فک و صورت از کشور ایتالیا و پروفسور «استفلن ولف» فوق تخصص جراحی ترمیمی از کشور آمریکا در راستای سیاست های بنیاد شهید و امور ایثارگران و بر اساس استراتژی هدف گذاری شده دعوت از اساتید به نام بین المللی در درمان ایثارگران برای معاینه تعدادی از جانبازان به ایران سفر می کنند.
پروفسور «اشتانسل» و پروفسور «هاپکینسون» متخصصان ریه با گرایش های بیماری های مجاری بزگر هوایی و توانبخشی ریوی از کشور آلمان نیز از 30بهمن تا 5 اسفند ماه برای معاینه و عمل جراحی تعدادی از جانبازان و خانواده معظم شهدا به ایران سفر کردند و در این مدت به 82 نفر از ایثارگران و خانواده آنان خدمات معاینه مشاوره و عمل جراحی را در بیمارستان فوق تخصصی ساسان ارائه دادند.
بنا براین گزارش در مدت حضور این پزشکان و متخصصان 15 نفر از خانواده ایثارگران بستری در بیمارستان 4 نفر از طریق «برونسکوپی ریژید» و یا بالون تحت «دیلاسیون تراشه» قرار گرفتند.
همچنین معاینه و عمل جراحی 180 نفر از خانواده معظم شهدا و جانبازان معزز توسط پروفسور «مهدیان» فوق تخصص ستون فقرات از کشور آلمان و تیم پزشکی ایرانی از یکم تا پنجم اسفند 94 در بیمارستان فوق تخصصی ساسان انجام شد و طی این مدت 18 نفر  عمل جراحی شدند ضمن اینکه 40 نفر بلوک عصبی و 417 نفر تحت معاینه سرپایی قرار گرفتند.


منبع : ایثار