تاریخ : 1394,دوشنبه 07 دي13:33
کد خبر : 40762 - سرویس خبری : اخبار

فرمانده تیپ سرایای خراسانی در مراسم سالگرد شهید تقوی‌فر:

مکان شهادت تقوی‌فر،محل عبادت مردم



حجت الاسلام جزایری

فرمانده تیپ سرایای خراسانی با اشاره به مکان شهادت شهید تقوی فر، گفت: در محل شهادت شهید تقوی‌فر یادبوی تشکیل شده که مردم آن محله در آنجا به راز و نیاز می‌پردازند.

اولین سالگرد شهید سیدحمیدرضا تقوی فر معروف به سردار سامرا عصر امروز در مسجد حضرت ولیعصر(عج) تهران برگزار شد. در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین علی شیرازی نماینده ولی فقیه در سپاه قدس، سردار مسجدی مشاور فرمانده نیروی قدس، سردار وحیدی رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی نیروهای مسلح، سردار امین شریعتی، سردار ملاپور و سردار الله کرم از فرماندهان دوران دفاع مقدس، ابوضحی مسئول دفتر حزب الدعوه در تهران، ابوحسام عضو پارلمان عراق و عضو مجلس اعلای عراق، سیدباقر شاهرودی رئیس دفتر آیت الله شاهرودی، سید ابراهیم شبر نماینده آیت الله مدرسی، سید علی یاسری دبیرکل حزب طلیعه، سردار صاحب احسن، حجت الاسلام و المسلمین سید حامد جزایری فرمانده تیپ سرایای خراسانی و جمعی از مجاهدین عراقی، همرزمان شهید و خانواده شهدا حضور داشتند.

حجت الاسلام جزایری در این مراسم با اشاره به اینکه یک سال از عروج این شهید می‌گذرد، اظهار داشت: امروز خیلی بیشتر از گذشته به این شهید نیاز داریم و ملت عراق از فراغ او همچون شخصیت بزرگی عذاب می‌کشد و به برکت خون شهدا و شهید حمید تقوی اوضاع در عراق و کشورهای دیگر رو به بهتر شدن بوده و دشمن در حال عقب نشینی است. 

فرمانده تیب سرایاری خراسانی افزود: در حال حاضر ما لمس می‌کنیم که وجود خون‌های شهدا که در عراق یا سوریه ریخته می‌شود باعث وحدت ملت اسلامی است. درحالیکه دشمنان تلاش کرده‌اند تفرقه ایجاد کنند و نقشه‌های بزرگی برای خاورمیانه داشتند ولی به برکت ایستادگی رزمندگان اسلام مخصوصاً شهدا نقشه آنها، نقش بر آب شده است.

وی ادامه داد: امروز تمام ملت‌ها مشاهده می‌کنند که جمهوری اسلامی ایران نقش بزرگی در مبارزه با تروریسم‌های منطقه دارد و امیدوار هستیم که آمریکا این دشمن بزرگ از بین رفته و اثری از آن در منطقه نماند.

حجت الاسلام جزایری تصریح کرد: در محل شهادت شهید تقوی فر در منطقه «بلد» و جوار مرقد امامزاده سیدمحمد فرزند امام هادی(ع) یادبودی تشکیل شده که مردم منطقه در آنجا به ذکر و عبادت می‌پردازند و این اولین مرتبه است که همچون احترامی برای یک شهید گذاشته می‌شود.


منبع : دفاع پرس