تاریخ : 1394,پنجشنبه 10 دي15:30
کد خبر : 40854 - سرویس خبری : اخبار

قوانین ایثارگران دربرنامه ی ششم دائمی می شود


قوانین ایثارگران دربرنامه ی ششم دائمی می شود

نماینده ایثارگر مجلس از دائمی شدن بخشی از احکام و قوانین مربوط به ایثارگران در برنامه ششم توسعه کشور خبر داد.

فاش نیوز -  نماینده ایثارگر مجلس از دائمی شدن بخشی از احکام و قوانین مربوط به ایثارگران در برنامه ششم توسعه کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز ، دکتر محمدرضا پورابراهیمی نماینده ایثارگر مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون لایحه دائمی شدن احکام قوانین برنامه های توسعه در مجلس گفت: ما بخشی از آن چیزهایی که در برنامه پنجم مربوط به ایثارگران است را تمدید و در برنامه ششم توسعه کشور ارتقاء خواهیم داد.

وی افزود: ان شاءالله آن چیزهایی که برای ایثارگران مدنظر است در برنامه ششم توسعه در راستای برآورده شدن خواسته‌های آنها مورد توجه و مدنظر نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار بگیرد.

عضو شورای اقتصاد کشور با اشاره به رسیدگی به برخی احکام و قوانین از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کمیسیون بررسی لایحه دائمی شدن احکام یادآور شد، مواردی همچون بحث دانشگاه‌ها و از این‌گونه موارد که در احکام برنامه پنجم برای ایثارگران در نظر گرفته شده است ، عینا در برنامه ششم توسعه تکرار خواهد شد.

نماینده مجلس نهم تصریح کرد، الان در احکام دائمی شدن قوانین ، موارد دیگری نیز مطرح شده است که عمدتا" داخلی است و به موضوع بحث ایثارگران هنوز مربوط نیست که بگوییم حذف یا اضافه شود اما آن چیزی که در زمینه ایثارگران مرتبط باشد به طور قطع به یقین مورد توجه جدی قرار خواهد گرفت.

عضو کمیسیون بررسی لایحه دائمی شدن احکام و قوانین مجلس در پاسخ به این سوال که در برنامه پنجم توسعه کشور آن طوری که باید و شاید به جانبازان و ایثارگران توجه نشده است تاکید کرد، درست است که ما قانونی به نام قانون جامع ایثارگران داریم اما باید ببینیم که به نسبت به آن آیا چیزی کم و کسر داریم و در این زمینه کارشناسی و پیشنهادات بیشتری ارائه شود. ما هم حتما" کمک خواهیم کرد تا احکام و قوانین مورد نظر تصویب و دائمی شود.

نایب رئیس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس متذکر شد: با تاخیر دولت در ارائه ی لایحه بودجه سال 95 با مشکلاتی روبرو هستیم که این مشکلات را متأسفانه در اجرای بودجه در سال آینده خواهیم داشت.

پور ابراهیمی در پایان اظهار داشت: با توجه به اینکه برنامه ششم توسعه نیز باید بررسی شود و این تأخیر به شکلی شده است که اگر دولت طی دو هفته آینده همزمان لایحه بودجه را ارائه کند ، عملا" امکان بررسی همزمان بودجه سال آینده ، برنامه ششم توسعه و احکام دائمی غیر ممکن خواهد بود.


کد خبرنگار : 23