تاریخ : 1394,یکشنبه 13 دي15:42
کد خبر : 41001 - سرویس خبری : اخبار

آزمایشDNAخانواده شهدای جاویدالاثر


آزمایشDNAخانواده شهدای جاویدالاثر

زکی الله خوشبخت: برای شناسایی شهدای گمنام و مفقودین در کل کشور انجام آزمایشDNA آغاز شده و در استان اردبیل نیز تلاش می‌کنیم تا با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران این کار به سرعت انجام شده و هویت شهدای گمنام برای راحتی خیال خانواده‌های آنها مشخص شود.

زکی‌الله خوشبخت عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار در استانداری اردبیل اظهار کرد: برای شناسایی شهدای گمنام و مفقودین در کل کشور انجام آزمایشDNA آغاز شده و در استان اردبیل نیز تلاش می‌کنیم تا با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران این کار به سرعت انجام شده و هویت شهدای گمنام برای راحتی خیال خانواده‌های آنها مشخص شود.

وی گفت: تاکنون در 26 نقطه استان اردبیل میزبان 64 شهید گمنام بودیم که البته یکی از این شهدای گمنام هویت شناسایی‌ شد و با حضور خانواده این شهید در مشگین‌شهر قرار شد جابه‌جایی در تدفین او انجام نشود.

نماینده کمیته تحقیق و تفحص شهدای گمنام نیروهای مسلح استان اردبیل ادامه داد: امیدواریم با استقرار اکیپ دریافت‌کننده آزمایشDNA در اردبیل و سایر شهرها که از پدر، مادر، هسر، فرزندان، برادر و خواهر شهدای جاویدالاثر انجام می‌شود هویت آنها مشخص شود.

خوشبخت تصریح کرد: هر چند این کار در گذشته سخت و دشوار بود اما در سال‌های اخیر جا افتاده و با افزایش آگاهی مردم و خانواده‌ها بسیاری از مسائل و مشکلات برطرف شده است.


منبع : دفاع پرس