تاریخ : 1394,چهارشنبه 30 دي18:23
کد خبر : 41369 - سرویس خبری : اخبار

جایگاه ایثارگران معادل با تمامیت نظام است


جایگاه ایثارگران معادل با تمامیت نظام است

اگر امتیازات قانونی برای ایثارگران تعریف می شود فقط مختص به جمهوری اسلامی نیست ، بلکه در همه جای دنیا است.

فاش نیوز - نماینده ایثارگردورود و ازنا در مجلس گفت: جایگاه ایثارگران معادل با تمامیت نظام است و مسئولین باید تکالیف خود را در قبال آنان بخوبی انجام دهند.
به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، عباس قائد رحمت با اشاره به آمادگی قوه مقننه برای تصویب طرح ها و لوایح متناسب با نیازهای ایثارگران و جانبازان تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا آنچه را که قانون در شأن آنها لحاظ می کند تصویب و اجرایی کنیم.

رئیس کمیته اشتغال و کارآفرینی مجلس شورای اسلامی یادآورشد: اگر امتیازات قانونی برای ایثارگران تعریف می شود فقط مختص به جمهوری اسلامی نیست بلکه در همه جای دنیا هست و باید حق و حقوق این عزیزان داده شود.
عضوهیئت رئیسه و سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در کشور ما یک روزی نیاز شد که انقلاب شود و این انقلاب به ثمر رسید وایثارگری ایثارگران بیشترین نقش را در پیروزی و به ثمر رساندن انقلاب اسلامی داشت.

عباس قائد رحمت با اشاره به برگزاری مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: بعد از اینکه انقلاب اسلامی پیروز شد همه دنیا نیزسینه سپر کردند و زورگویان و زیاده خواهان و مستکبران عالم تلاش کردند تا این انقلاب را از پای دربیاورند، اما آنچه که اجازه این کار را به آنان نداد تفکری بود که تحت عنوان ایثار و شهادت از آن یاد می کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان لرستان متذکر شد: در تفکر ایثار و شهادت چه کشته شویم و چه بکشیم پیروز هستیم چون می دانیم که هدف بسیار بالایی راداریم و برای رضای خدا و حفظ عزت،  موجودیت و آرمان های بلندی که داریم مبارزه و کارمی کنیم.
نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم توجه دولت و مسئولان برای برطرف کردن موانع قانونگذاری و اجرایی ایثارگران و جانبازان تاکید کرد: اگر ایثارگران نبودند نظامی همچون نظام اسلامی ایجاد نمی شد و یا اگر هم ایجاد می شد از بین می رفت کما اینکه بسیاری از انقلاب های دنیا اکثرا" بعد از مدتی از مسیر اصلی خود منحرف و استحاله شده است.

وی با اشاره به این موضوع که جایگاه ایثارگران معادل با تمامیت نظام است عنوان کرد: مردم و مسئولین باید تکالیف خود را در قبال ایثارگران به خوبی انجام دهند.
نماینده ایثارگر مردم دورود در مجلس شورای اسلامی افزود: در بعد فرهنگی وظیفه داریم این فرهنگ را تدوام بدهیم چرا که ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می تواند برای همیشه سرمایه ای عظیم برای حفظ نظام و انقلاب اسلامی باشد.

وی با بیان اینکه باید دین خود رانسبت به قشر تاثیر گذارجامعه ادا بکنیم اظهار داشت: تکالیفی نسبت به ایثارگران چه در دولت و چه در مجلس شورای اسلامی داریم که باید آن را به درستی انجام دهیم.
نماینده مردم استان لرستان تاکید کرد: کشوری مانند ایران امکانات و ذخایر زیر زمینی فراوانی دارد که اگر دشمن حمله می کرد آن ها را با خود می برد، پس ایثارگران اجازه ندادند و از آن حق دارند که بهره ببرند و ما باید تکلیف و دین خودرا نسبت به آنها ادا نماییم.


کد خبرنگار : 17