تاریخ : 1394,یکشنبه 27 دي12:49
کد خبر : 41561 - سرویس خبری : اخبار

پرونده‌های حقوقی ایثارگران دیجیتالی می‌شود


پرونده‌های حقوقی ایثارگران دیجیتالی می‌شود

سعید عندلیبی در دومین همایش فصلی مدیران بنیاد در سال ۹۴ به شرایط سیستم‌های قانون گذاری مناسب اشاره کرد و گفت: یکی از ویژگی‌های مهم چنین سیستمی، قانون گذاری با رویکرد ملی است. قوانین باید طیف وسیعی از جامعه و جغرافیای جامعه را در نظر بگیرد و آثار آن منافع عمومی را تضمین کند.

وی به دستورالعمل معاونت حقوقی رییس جمهوری درباره تشکیل شورای هماهنگی حقوقی در دستگاه‌ها اشاره کرد و گفت: از اهداف مهم این شورا می‌توان به نیازسنجی در حوزه مقررات، اصلاح روش‌ها، ارتقای هماهنگی در سازمان، استانداردسازی ساختار حقوقی، تقویت نظارت بر عملکرد اعضا بر اساس نظام نامه و توانمندسازی و ارتقای دانش و مهارت کارکنان است.

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران از جمله وظایف و اختیارات این شورا در بنیاد شهید و امور ایثارگران را تعیین سیاست‌های راهبردی در قبال نحوه معاضدت قضایی ایثارگران دانست و گفت: این شورا دارای ۵ کمیسیون تخصصی است و در سال جاری ۲ بار تشکیل جلسه داده است.

عندلیبی همچنین از دیجیتال سازی پرونده‌های حقوقی ایثارگران خبر داد و گفت: روند دیجیتال سازی پرونده ها شروع شده است و تا چند ماه آینده به صورت کامل به اتمام خواهد رسید و امیدواریم در استان‌ها نیز با الگوگیری از این روش به سمت دیجیتال سازی تمام پرونده‌ها پیش برویم.


منبع : دفاع پرس