تاریخ : 1394,دوشنبه 05 بهمن19:30
کد خبر : 41883 - سرویس خبری : اخبار

خبرخوش شهیدی از قوانین ایثارگران دربرنامه ششم


خبرخوش شهیدی از قوانین ایثارگران دربرنامه ششم

رئیس بنیاد شهید وامورایثارگران از ابقاء 12 تبصره در برنامه پنجم توسعه که به بنیاد شهید و امور ایثارگران مربوط می شود و همچنین قانون جامع خدمات‌رسانی در برنامه ششم توسعه خبرداد.

فاش نیوز -  رئیس بنیاد شهید وامورایثارگران از ابقاء 12 تبصره در برنامه پنجم توسعه که به بنیاد شهید و امور ایثارگران مربوط می شود و همچنین قانون جامع خدمات‌رسانی در برنامه ششم توسعه خبرداد.
به گزارش خبرنگارما، معاون رییس جمهور و رئیس بنیاد شهید وامورایثارگران، دیروز در همایش مسئولان روابط عمومی این بنیاد با اشاره به تدوین برنامه ششم توسعه و ایجاد زمزمه‌هایی در خصوص عدم توجه به ایثارگران در این برنامه گفت: به دستور رییس جمهور تبصره‌های برنامه پنجم خلاصه شده و به 31 تبصره کاهش پیدا کرده است. در تبصره 30 در این موضوع که برنامه‌ها و احکام برنامه پنجم توسعه به قوت خود باقی است تأکید شده است که 12 تبصره در برنامه پنجم توسعه که به بنیاد شهید و امور ایثارگران مربوط بود و همچنین قانون جامع خدمات‌رسانی در برنامه ششم توسعه به قوت خود باقی مانده است. 

حجت الاسلام شهیدی اظهارداشت: در برنامه‌های رییس جمهوری نیز در خصوص درمان، مسکن و اشتغال جامعه شاهد و ایثارگر صحبت شده است و می‌توان گفت تنها نهادی که نام آن در این بخش آمده است، بنیاد شهید و امور ایثارگران است.


رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به فعالیت‌های دولت تدبیر و امید در خصوص ایثارگران گفت: در این زمینه می‌توان به ابلاغ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران پس از 9 سال وقفه و همچنین دیدار رییس جمهوری با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران که با عشق و علاقه انجام می‌شود اشاره کرد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان با اشاره به فعالیت‌های دولت تدبیر و امید در خصوص ایثارگران گفت: در این زمینه می‌توان به ابلاغ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران پس از 9 سال وقفه و همچنین دیدار رییس جمهوری با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران که با عشق و علاقه انجام می‌شود اشاره کرد.

شهیدی همچنین با اشاره به 2 مسئله خاص پیش رو گفت: باید بکوشیم مراسم گرامیداشت دهه فجر به نحوی مطلوب و در شان نظام جمهوری اسلامی ایران پس از اجرای برجام برگزار شود.
وی اظهار داشت: مسئله دوم، انتخابات پیش روست که رهنمودهای لازم در این خصوص توسط رهبر معظم انقلاب تبیین شده است و و ایشان فرموده‌اند ما باید سعی کنیم این انتخابات با حضور گرم مردم و به نحو مطلوب برگزار شود تا افراد واجد شرایط و شایسته مجلس خبرگان و شورای اسلامی به این دو مجلس راه پیدا کنند.


نماینده ولی فقیه در بنیاد در ادامه در مورد برنامه ویژه بنیاد در روزهای پایانی سال گفت: روز 22 اسفند، مصادف با روز شهید، روز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به دستور امام (ره) در سال 58 است و بنیاد از زمان تأسیس تا امروز طبق اساسنامه تدوین شده رسالت خود در 2 حوزه ترویجی و خدماتی را دنبال کرده است.
معاون رییس جمهوری افزود: از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، هدف بنیاد ایجاد تحول و تعامل بود تا با نگاهی نو وارد عرصه شود. در این مسیر با بررسی مسائل قبلی و چالش‌ها، آسیب‌های بنیاد شناسایی شده و سعی داریم برنامه ای نو و کاربردی برای ادامه راه تدارک ببینیم.


حجت الاسلام والمسلمین شهیدی یکی دیگراز ویژگی‌های روابط عمومی ها را تعامل کامل با رسانه‌ها دانست و گفت: بنده نیز از روز نخست ورود به بنیاد به تعامل با صدا و سیما، خبرگزاری‌ها و مجلس تأکید کردم، چرا که ابزار کار ما رسانه‌ها هستند و اطلاع‌رسانی از این طریق یقیناً مؤثر است.
نماینده ولی فقیه در بنیادشهید اضافه کرد: روابط عمومی بنیاد به یک سند راهبردی و چشم انداز نیاز دارد، همچنان که در بنیاد نسبت به دو مقوله ترویجی و خدمات‌رسانی برنامه ریزی شده است، در روابط عمومی نیز باید اطلاع رسانی بر اساس یک سند راهبردی عملیاتی شود تا از این طریق پیشرفت‌های مورد نیاز حاصل شود.

 

برپایه این گزارش، مسوولان روابط عمومی های بنیادشهید و امور ایثارگران سراسر کشور و سازمانهای تابعه قبل از ساعت 8صبح در سالن شهید رسول زاده گردهم آمده بودند. این برنامه ابتدا با  قرائت قرآن و سرود جمهوری اسلامی ایران رسمیت یافت و سپس دکتر کریمیان رییس روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیادشهید پیرامون اهداف و برنامه های همایش در ابتدا با توجه به نزدیک شدن به ایام الله 22بهمن و بزرگداشت یاد و خاطره شهدای سال57 عنوان کرد: موفقیت ها و پیروزی کشورمان در دوران انقلاب، جنگ تحمیلی و پس از آن مرهون فداکاری، گذشت و جوانمردی ایثارگران است.


 وی خاطرنشان کرد: تعامل با رسانه ها یکی از اهداف  و فعالیتهای روابط عمومی است  که قرار است در 17مرداد (روز خبرنگار) از خبرنگاران فعال در عرصه ایثار و شهادت تجلیل شود.
وی در خصوص 22اسفند و نام گذاری آن به عنوان روز شهید از روابط عمومی های استان ها خواست برنامه محور باشند و برنامه های مربوط به این روز را پوشش خبری گسترده ای دهند.


 رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد با اشاره به برگزاری جشنواره روابط عمومی‌های برتر بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان‌های تابعه در مرداد ماه سال 95، خاطرنشان کرد: ارزیابی شاخص‌های این جشنواره در مدار علمی انجام و پس از داوری توسط کارشناسان حوزه، نقاط قوت و ضعف روابط عمومی‌های بنیاد به منظور تبیین راهکارهای آینده شناسایی خواهد شد. وی درپایان از راه اندازی دبیرخانه دایمی در جبهه فضای مجازی نیز در آینده نزدیک خبر داد.

مهندس معزی  دبیر شورای اطلاع رسانی دولت نیز با حضور در همایش روابط عمومی های بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن تبیین وظایف روابط عمومی ها به تشریح این وظایف در بنیاد پرداخت و گفت: گام نخست در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت،  تعریف وظیفه یک روابط عمومی و استاندارد کردن وظایف و شرح آن ها در حوزه های مختلف روابط عمومی هاست.
وی ادامه داد: همه روابط عمومی ها، وظایف مشترکی دارند و فرقی نمی کند در چه دستگاهی فعال یا با چه گروهی در تعامل باشند که استانداردسازی یکی از این وظایف است.


معزی خاطرنشان کرد: به مشارکت گرفتن مردم در تمامی حوزه ها و قطع کردن دخالت های غیر مفید دولتی در فعالیت هایی که مردم می توانند انجام دهند از سیاست های دولت تدبیر و امید است و چنانچه این سیاست در روابط عمومی ها محقق شود شاهد حرکات موفق تر و موثرتر خواهیم بود چرا که حرف ها اگر دستوری شوند مقاومت ایجاد می کنند ولی اگر مردمی باشند موثرتر خواهند بود.
وی در ادامه با اشاره به ضرورت ملاک قرار گرفتن مشارکت های مردمی در برگزاری برنامه های بزرگداشت روز شهید توسط ادارات بنیاد در سراسر کشور گفت: برنامه های روز شهید و میزان مشارکت های مردمی در اجرای این برنامه ها می تواند نقطه آغازی برای رتبه بندی بر اساس مشارکت های مردمی در این حوزه باشد.
وی با تاکید بر در پیش بودن انتخابات گفت: باید از استفاده ابزاری از شهدا پرهیز شود و همین دلیل اصرار دولت بر غیر سیاسی شدن حوزه ایثار و شهادت به ویژه در بنیاد است.
پس از سخنان دبیر شورای اطلاع رسانی دولت، میزبان همایش میهمانان را برای پذیرایی و استراحتی کوتاه دعوت کردند ودر پایان از خبرنگاران رسانه ها برای پوشش خبری این همایش قدردانی شد.


درحاشیه:
 در ابتدای این نشست، حجت الاسلام والمسلمین شهیدی از تلاش های آقای اسفندیاری مسوول روابط عمومی سابق بنیادشهید قدردانی و برای دکتر کریمیان در پست جدیدشان آرزوی موفقیت کرد.
از دیگر حاشیه های این که معمولا" همیشه این همایش ها با تاخیر آغاز می شود، اما این همایش بطور غیر منتظره با نظم و سر ساعت اعلام شده آغاز به کار کرد.
بحث آموزش تخصصی مجازی برای مدیران روابط عمومی ها  بعد از اقامه نماز و ناهار بود که بدون حضور خبرنگاران انجام شد.

گزارش از صنوبر محمدی
 


کد خبرنگار : 17