تاریخ : 1394,چهارشنبه 14 بهمن16:52
کد خبر : 42252 - سرویس خبری : اخبار

رئیس بنیاد از تغییر درصد بندی جانبازان خبرداد


رئیس بنیاد از تغییر درصد بندی جانبازان خبرداد

رئیس بنیاد شهید وامورایثارگران از بازنگری در درصد جانبازان به منظور تفاوت قائل شدن میان مجروحیت های مختلف با درصد های واحد خبرداد.

فاش نیوز -  رئیس بنیاد شهید وامورایثارگران از بازنگری در درصد جانبازان به منظور تفاوت قائل شدن میان مجروحیت های مختلف با درصد های واحد خبرداد.

به گزارش خبرنگار ما، شهیدی دراین باره گفت: در حال بازنگری ضوابط بنیاد هستیم و یقینا" باید موضوع درصد جانبازان، موردبازنگری قرارگیرد تا درصدجانبازان با یکدیگر فرق داشته باشد.

دومین نشست اعضای هیئت مدیره انجمن جانبازان نخاعی با حجت الاسلام والمسلمین شهیدی، نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزارشد.

در این نشست که صبح روز گذشته در محل مرکز تشکل های ایثارگری بنیاد برگزارشد و دکتر کمره ای، رییس مرکز تشکل ها نیز درآن حضور داشت ابتدای پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، حسین اسرافیلی مدیرعامل انجمن گزارش مبسوطی در باره اقدامات انجمن و مسائل و مشکلاتی که جانبازان نخاعی با آن دست به گریبانند ارائه داد و از رییس بنیاد خواست در باره همکاری بیشتر و تنگاتنگ انجمن با معاونت های مختلف بنیاد، اجرایی شدن احکام حقوقی ماده 38 قانون جامع برای جانبازان حالت اشتغال بسیجی و وظیفه، حق پرستاری و بالابردن سطح معیشت جانبازان، بهداشت و درمان، پرداخت حق بازنشستگی جانبازان حالت اشتغال از بدو مجروحیت، کهولت سن جانبازان و نیاز به استفاده از مراکزجامع توانبخشی جانبازان و نیز امکان دسترسی جانبازان به اطلاعات فردی اشان دستورات ویژ ه ای صادر نماید.

در ادامه حجت الاسلام شهیدی با تبریک فرارسیدن ایام الله دهه فجر به عموم جانبازان و ایثارگران، و با اشاره به نشست اول خود با انجمن و اظهار اینکه "خیلی از مسائل و مشکلات جانبازان در آن جلسه هنوز روشن نبود و مرور زمان باعث شد که در بطن مسائل و مشکلات جانبازان قرار گیرم"، افزود: سخت ترین شرایط در بین جانبازان و ایثارگران را جانبازان نخاعی دارند و همین امر باعث شده که در بیش از 80 دیداری که رییس جمهور با جانبازان داشته اند، بیشترین افراد را جانبازان نخاعی تشکیل بدهند. وی همچنین افزود، به تعبیر رییس جمهور، ما مدیون جانبازان هستیم، چرا که اجرمعنوی آنان از شهدا بیشتر است. چون شما جانبازان هم اجر شهادت را دارید هم زجر مجروحیت و محرومیت را.

شهیدی سپس با اشاره به ارائه پاسخ به درخواست کتبی سال گذشته انجمن، از اعضای هیئت مدیره خواست تا هر دوماه یکبار درخواست حضور یکی از معاونت ها در جلسات انجمن برای حل و فصل موضوعات مرتبط با معاونان را داشته باشند تا با ارجاع آن، از معاونت مربوطه بخواهم که در جلسات انجمن شرکت نماید. رییس بنیاد در این رابطه جانباز پرکره را مامورِ رابط بین خود و انجمن معرفی کرد و از انجمن خواست پیگیر مسائل باشند تا با کمک و همراهی هم بشود کاستی ها را در مجموعه جامعه هدف، به حداقل رساند.

وی در باره معیشت جانبازان نیزگفت: با توجه به وضعیت اقتصادی جامعه و دولت، تمام تلاش بنیاد این است که سطح معیشت ایثارگران را به بالاترین حدممکن برساند.

معاون رییس جمهور همچنین در ادامه با بیان اینکه در مورد معوقات ایثارگران و جانبازان اقدامات نسبتا" مناسبی انجام شده و طلب ایثارگران تا سال 90 تسویه شده ولی با توجه به گستردگی موضوع و طلب 1350 میلیاردتومانی ایثارگران، دولت در تلاش است پاداش بازنشستگی ایثارگران را بموقع پرداخت نماید.  رییس بنیاد در باره بیمه و مشکلات بیمه ای جامعه هدف نیز گفت: از ابتدای نیمه دوم سال گذشته تمام ایثارگران تحت پوشش بیمه خدمات درمانی قرارگرفته اند.

وی همچنین در باره پیش بینی بودجه سال آینده بنیاد گفت: بانظرمساعد رییس جمهور 12% به اعتبارات بنیاداضافه شده است و بر این اساس این افزایش اعتبار، صرفا"برای افزایش 12درصدی حقوق و هزینه جاری ایثارگران تخصیص خواهدیافت.

حجت الاسلام شهیدی، ایثارگران تحت پوشش بنیادرا یک میلیون و هشتصدوپنجاه هزارنفرعنوان کرد و گفت این تعداد افراد تحت پوشش، حتی از وزارت آموزش و پرورش نیز بیشتر است و از بودجه 8 هزار و دویست میلیاردتومانی بنیاد در امسال، بیش از 80% آن یعنی مبلغ 6 هزاروپانصدمیلیارد تومان آن صرف حقوق و هزینه های جاری ایثارگران می شود.

وی در مورد مراکز جامع توانبخشی جانبازان نیز گفت: مدیریت احداث مرکر بقیه الله به بنیاداستان تهران محول شده و اخیرا" نیز مبلغی برای ادامه کار در اختیار بنیادتهران قرارگرفته و امیدواریم تا تابستان سال آینده، قسمتی از مرکز فوق را راه اندازی کنیم تا مورد استفاده ایثارگران و جانبازان قرارگیرد.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه من اعتراف می کنم این حق جانبازان نیست که در مضیقه ی معیشت باشند عنوان کرد: لکن مع الأسف مشکلات اقتصادی دولت و پایین آمدن قیمت نفت موجب شده که بنیاد نتواندحق معیشت را نسبت به جانبازان اداء نماید.

حجت الاسلام شهیدی در خاتمه اظهار داشت: در حال بازنگری ضوابط بنیاد هستیم و یقینا" باید موضوع درصد جانبازان، موردبازنگری قرارگیرد تا درصدجانبازان با یکدیگر فرق داشته باشد.


کد خبرنگار : 17