تاریخ : 1394,شنبه 17 بهمن13:14
کد خبر : 42280 - سرویس خبری : باغ بهشت

شهیدی‌که‌نشانی‌مزارش‌ را‌نوشت



به یاد سردار شهید"اردشیر رحمانی"  

شهیدی که نشانی مزارش را برای مادرش نوشت

سردار شهید " اردشیر رحمانی " 26 بهمن 1340 در رشت دیده به جهان گشود، زمانی که وی  به عضویت سپاه رشت در آمد  در واحد روابط عمومی سپاه ادای وظیفه می کرد و با شروع جنگ تحمیلی راهی جبهه‌ها شد. 

به گفته مادرش:  پس از بازگشت از سر پل ذهاب در سال 61 چون به منزل آمد ، گفت اثاثیه مرا ببندید، چون برای 4 سال به جبهه می‌روم. زیرا زندگی ارزشمند و خداگونه شدن را در جای جای جبهه ها سراغ گرفته بود.

شهید  رحمانی، رزمنده دلیر لشکر25 کربلا ، فرمانده گردان مکانیزه بود که در تاریخ 3 بهمن سال  65 در عملیات کربلای 5 شهد شیرین شهادت را نوشید و سوار بر بال فرشتگان بسوی سدره‌المنتهی پرکشید.

مادر شهید می‌گوید: روز تولدش در منزل  تنها  بودم ، غریبانه به دنیا آمد،کودکی‌اش با هوش و پر جنب وجوش بود، در چشم به هم زدنی، جوانی شد رعنا و اهل معرفت و دانش و نیایش، جوری که حس می کردم دارد جلوتر از زمان خودش پرواز می کند.

هر چند وقت یک بار، مرخصی اجباری می‌آمد، اجباری یعنی وقتی تیر و ترکش می‌خورد، زخمی  می‌شد، مجبور بود که به بیمارستان برود، از آنجا که مرخص می‌شد، مدتی کوتاه می‌آمد منزل، دوران نقاهت را می‌گذراند و دوباره عازم جبهه می‌شد.

در خواب، گاهی فریاد می‌کشید: «گردان حمله»! می‌گفتم: بخواب پسرم، این جا منزل است. چشم هایش را باز می‌کرد می‌گفت: ببخشید مادر، خواب دیدم که در جبهه هستم. گفتم: پسرم! مگر در جبهه چه مسئولیتی داری؟ گفت: غلام امام حسین هستم مادر.

آی اردشیر جان، مادر به فدایت. بیا زن بگیر، خندید و گفت: آدرس می‌خوای مادر؟ گفتم: بله که آدرس می‌خوام پسرگلم. یک برگه کاغذ گرفت، نوشت. گفتم بخوان.خواند: «اول خیابان لاهیجان، گلزار شهداء، قطعه 255»

پیام سردار شهید "رحمانی": شهدا مواظب اعمال و رفتار شما هستند، شما هم مواظب رفتار و اعمال خودتان باشید .

 

 


کد خبرنگار : 23