تاریخ : 1394,شنبه 24 بهمن17:49
کد خبر : 42528 - سرویس خبری : اخبار

شأن ایثارگری را حفظ کنیم!


شأن ایثارگری را حفظ کنیم!

ایثارگر باید اخلاق مدارباشد، باید واقع نگرباشد، باید احترام ایثارگری خودرا درجامعه حفظ کند،باید الگوی دیگران باشد...

باعنوان" ایران شهر"- مطالبی درفاش نیوز و حتی دیگر وبسایت ها و وبلاگ های ایثارگری می بینیم که قابل تامل است. شخصی با عنوان جانباز یا آزاده یا ایثارگر می آید و مطالبی می نویسد که از نظر اخلاقی و شأن ایثارگری و حتی قانونی، خلاف است و دیگران غیر ایثارگری که اینها را می خوانند. واقعا" چه تصوری ازیک جانباز یا آزاده یا مثلا" فرزندشهید درذهنشان متبادر می شود؟ هرچندبازهم هستند افراد فرهیخته ای که یکسره به قاضی نمی روند و تا مطلب برایشان روشن نشود، تصمیمی نمی گیرند و برداشت نمی کنند.

  درچندجا دیدم مثلا" فردی باعنوان ایثارگر می گوید"سپاه به همه ایثارگران بسیجی و جانباز ظلم می کند"، افراد دیگری می گویند" بنیاد شهید باهمه آزادگان و جانبازان زیر25%  لج است و حقشان را می خورد" یا "به فلانی چنین و چنان امتیازی را دادند و به ما ندادند"، یا "مسئولان بنیاد پارتی بازی می کنند و خودشان می خورند و به اطرافیانشان می دهند". یا جالب ترازهمه " فقط جانبازان 50% و بالاتر همه چیز را بردند و خوردند و به ما چیزی ندادند"، یا "مگرماجانبازان زیر25% یا بالای 25% چه چیزمان ازخانواده شهدا کمتراست، آنها که نجنگیدند چرا فرزندانشان ازما بیشترامتیازدارند"!!، یا " آزادگان دستشان را بالا بردند و تسلیم شدند حالا همه چیز مال آنهاست اما ماکه تسلیم نشدیم هیچ چیز" ، یا " اونهایی که همان اوایل جنگ مجروح یا اسیرشدند نباید به اندازه ما که تاآخرجنگ اسیرنشدیم امتیازببرند،" و....

  متاسفانه چندین بار خودم شاهداین کاربودم که دریک محل مثل درمانگاه و بیمارستان یا ثبت احوال، یک نفر آمد و کارت جانبازی اش را درآورد و بدون توجه به کسانی که منتظربودند تا نوبتشان برسد گفت: من مجروح جنگی هستم باید کارم راه بیفتد، وقتی مسئول آنجا با آرامش و احترام گفت "باشدعزیزم، شما منتظرباش تا نوبتتان برسد، آن فرد با صدای بلندگفت: یعنی من هم بایددرصف بنشینم؟ ، من درجبهه بودم و ترکش خوردم فلان وفلان،  درحالی که ظاهر بدنش سالم بود و کسانی که آنجا بودند با تعجب نگاه می کردند و بعضی هم حرف هایی می زدند.

 حالا شما آنجاباشید واقعا" ناراحت نمی شوید؟ اینهافکرمی کنند کسانی که بالای50%هستند مشکلی ندارند و بنیاد همه آنها را ساپورت می کند.

 حالا شما عزیزدلم فکرمی کنید درست است که رسانه مجازی ایثارگری همه اینها را منعکس کند؟ رسانه ایثارگری بنا برتعهدش البته باید مشکلات ایثارگران را منعکس نماید اما مسائل ومشکلاتی که عامه ایثارگران باآن مواجه هستند رامنعکس کند تا مسئولان و نمایندگان مجلس با مدرک و استنادبه قانون برای رفع آنها اقدام کنند.

 مشکلاتی که برای فرد ایثارگر به وجودآمده اگر حقش باشد و مستندباشد. البته همه ما موظفیم رفع مشکل کنیم.

 ایثارگر باید اخلاق مدارباشد، باید واقع نگرباشد، باید احترام ایثارگری خودرا درجامعه حفظ کند،باید الگوی دیگران باشد، نبایدخودرا بالاتر ازدیگران احساس کند، نبایدحرفش را همه جا بزند، نباید اتهام و افترا بزند. در بنیادشهید هستندکارکنان و مسئولانی که خود فرزند شهیدهستند، جانباز و آزاده هستند، درد را می فهمند،با ایثارگری آشناهستند. نباید دربرخورد با مسئولان یا کارکنان هراداره یا سازمان یا نهادی خلاف اخلاق حرف بزنیم و خدای نکرده بی حرمتی کنیم تا چه رسد به نهادمقدس سپاه بنیادشهید که واقعا" ایثارگران را احترام نموده و پاس می دارند. 

 بنده کارمندبنیادنیستم، یک فرهنگی بسیجی آزاده وجانباز هستم، که اتفاقا خیلی هم انتقاددارم اما انتقاد را منتقدانه و اعتراض را معترضانه آن هم با رعایت اخلاق و شئون ایثارگری باید درجای خودش و محل خودش و شخص یا افرادی که مرتبط هستند ابرازکنیم. آوردن مشکلات و کاستی های ایثارگری را در سطح جامعه مفید نمی دانم زیرا هستند افراد وگروه هایی که مترصد این کارهاهستند و فورا" سوءاستفاده نموده و به نهادهای مقدس سپاه و بنیاد می تازند و اتهام می زنند و یک کلاغ را چهل کلاغ می کنند زیرا هدفشان حذف نهادهای انقلابی و تضعیف انهاست.خیلی شرمنده ام ازاین که وقتتان را گرفتم اما فکرکردم لازم است بیان شود.

خاک پای خانواده معظم شهدا هستم ،موفق و مویدباشید.


کد خبرنگار : 20