تاریخ : 1394,یکشنبه 02 اسفند15:16
کد خبر : 42802 - سرویس خبری : مقاله و یادداشت

همه چیز به نان حلال برمی گردد!


همه چیز به نان حلال برمی گردد!

آیا این مردم از کره دیگه ای وارد کشور شده اند؟ مثل جنس های چینی که بدل و قلابی اند یا اینکه مشکل از نان حلال و حرام به وجود آمده است؟

حسین افسری- هرچه می کشیم از دست همین فرهنگ های درپیتی است. قدیم ها حرمتی بین کوچکتر و بزگترها بود. آن زمان اگه بزرگتری وارد اتوبوس خط واحد می شد کوچکترها سریعا بلند می شدند و جایشان را به بزرگتر می دادند. زمانی که یک بزرگتر در جمع صحبت می کرد، کوچکتر به خودش اجازه نمی داد در محضر بزرگتر بنشیند و یا وسط حرف های بزرگترها دخالت بیجا کند اما الان باید بزرگترها با درد پا و کمردرد و هزار مشکلات دیگه، داخل اتوبوس سرپا بایستند و کوچکترها هم انگار نه انگار. آیا این مردم از کره دیگه ای وارد کشور شده اند؟ مثل جنس های چینی که بدل و قلابی اند یا اینکه مشکل از نان حلال و حرام به وجود آمده است؟
 
  هنوز محبت در کوچه پس کوچه های قدیمی شهر ها با ساکنین قدیمی دیده می شود. خانه هایی با مردان و زنان قدیمی که ادب را رعایت می کردند و هنوز هم حتی به کوچکترهای خود هم ابراز محبت و علاقه دارند و احترام کوچک و بزرگ را دارند. این آدم ها از زمان های خیلی دور هم نیستند. اگه برگردیم به سه تا چهار دهه قبل همه چیز تداعی می شود. حالا چه شده که تعدادی از جوان های ما اینقدر خودخواه و متکبر شده اند؟ و هیچ از حرمت و احترام چیزی نمی دانند و با کمال بی ادبی در حضور بزرگترهایشان هتاکی می کنند و خودشان را داناتر از بزرگترهایشان می دانند؟



 

  من امروز به یک جمله ای برخورد کردم که نوشتن آن زیباست. اگر پولی که صرف چیپس و پوفک کودکان می شود، صرف آموزش فرهنگ می شد، فرهنگ کشور دگرگون می گردید! خانواده های آن زمان فرزندانی تربیت کردند با لباس های خاکی که در جبهه حماسه آفریدند. چون بزرگترها نان بدون غل و غش برای خانواده می آوردند.

  زمانی که دولت و نمایندگان مجلس تمام هم و غمشان شده سیاست و جنجال های حزب گرایی تا اینکه در جامعه اختلاسگری و چپاول نهادینه شد و این فرهنگ غلط و اقتصاد اشتباه در خانه ها جایگزین زحمت کشی و صداقت گردید و بزرگترها انقدر سرگرم کارهای روزمره شدند و در دو شیفت کار می کنند که بتوانند هزینه های زندگی را بر آورده  کنند و از تربیت فرزندان غافل شدند، حالا عاقبتش هم شد این. یعنی الان پسرها با آرایش های زننده در جامعه ظاهر می شوند که خانم ها بجای آنها خجالت می کشند.

  مردان خاکی آن زمان برای آزادی کشور با دشمن می جنگیدند و از جانشان مایه گذاشتند تا توانستند دشمن را از خاک کشورمان بیرون کنند. بعد از جنگ هم همان مردان خاکی رفتند دنبال کار و گرفتاری روزمره خودشان تا بتوانند خانواده خود را بچرخانند. مسبب این ناهماهنگی ها دولت و رجال کشور هستند. با مشکلاتی که برای مردم ساخته اند بزرگترهای خانواده  برای آسایش و یا تربیت فرزندان شان دیگه وقت ندارند. نتیجه اش شده بیکاری جوانان - رها ساختن جوان ها در جامعه - شب نشینی های جوانان در پارتی های غیر اخلاقی - جرم و بزهکاری - اعتیاد - سرقت و...

 


 الان که در آستانه انتخاب نمایندگان مجلس هستیم، آیا نمایندگان برای رفع این مشکلات راهکاری را اندیشیده اند یا نه؟ امید است که نمایندگان مجلس برای رفع این معضلات با دولت فکر اساسی کنند تا ان شاالله شاهد شکوفایی کشور عزیزمان ایران بزرگ باشیم.
کنار این همه مشکلات باید تشکری کنیم از آن دسته جوانان خلاق و باغیرت ایران عزیزمان که با انگیزه برای رشد کشور در این چند ساله اخیر زحمت کشیده اند.

 مردان خاکی زمان جنگ به این جوانان رشید و خلاق افتخار می کنند. چون توانسته اند راه پدرانشان را ادامه دهند و با تمام مشکلات دوش به دوش پدرانشان کار و تلاش کردند. این جوانان با غیرت میتوانند آن فرهنگ سه یا چهار دهه قبل را با حرمت گذاشتن به بزرگترها و کار و تلاش ایران عزیز بزرگ را به شکوفایی برسانند. خداوند نگهدارشان باشد.
فاش نیوز تشکر


کد خبرنگار : 20