تاریخ : 1394,چهارشنبه 05 اسفند13:21
کد خبر : 42943 - سرویس خبری : اخبار

شهادت با لباس دامادی



  

شهید محمد خلیل «فرزدقی» در سال 1340 در شیراز در خانواده مذهبی متولد شد. در همان اوان کودکی به همراه پدر به تحصیل و تدریس قرآن کریم پرداخت. به گفته برادر شهید، از 7 سالگی با مسائل دینی آشنایی داشت.

اخلاقی اسلامی و خداپسندانه در برابر دوستان، آشنایان و فامیل از خود نشان می‌داد. از همان دوران پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به‌عنوان پاسدار، هر جوانی را که می‌توانست جذب می‌کرد. وی یک حالت طلبگی داشت  و بسیاری به وی مراجعه و مسائل دینی را از او می‌پرسیدند. به افراد انقلابی از جمله آیت‌الله ‌طالقانی، شهید مطهری، شهید دستغیب و آقای قرائتی علاقه فراوانی داشت. با آغاز جنگ تحمیلی فعالیت‌هایش شدت گرفت. وی یکی از پیشگامان بسیج دانش‌آموزی و دانشجویی در شیراز بود و برای حفظ آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب از دل و جان مایه می‌گذاشت.
 
 همه هم و غمش جبهه بود و تاب و قرار ماندن نداشت. بعد از انقلاب به‌عنوان پاسدار رسمی در صدا و سیما مأمور شد و پس از حضور در جبهه و نبرد علیه دشمن بعثی در مدت کوتاهی به فرماندهی گردان رسید و در عملیات‌های فراوانی شرکت کرد و سرانجام بعد از مبارزه شجاعانه علیه دشمن در جزیره مجنون در سن 24 سالگی به شهادت رسید. نام و یادش گرامی باد.


لباس دامادی
گفت میدانی چه لباسی از همه مرتب تر و زیباتر است، لباس دامادی، من هم امروز لباس دامادیم را پوشیدم!

گفتم به تنت مبارک باشد. گفت: من همسفر بادسحر خواهم شد/ خاک گذر اهل نظرخواهم شد/ درعالم عاشقی به سرخواهم شد/ فولادم وآبدیده ترخواهم شد.

دو ساعت بعد با همان لباس به یاران شهیدش پیوست.
 
* شیرازه