تاریخ : 1394,سه شنبه 11 اسفند14:36
کد خبر : 43144 - سرویس خبری : اخبار

زلزله ای که زندگی خانواده های ایثارگران را لرزاند!


زلزله ای که زندگی خانواده های ایثارگران را لرزاند!

دختری که تنها دختر شهید از همسر اول پدرش بود نیز دستخوش این بازی شد و حال که 7 سال از فوت مادرش گذشته و در این مدت حقوق کامل را طبق قوانین جامع ایثارگری دریافت کرده این زلزله چند ده ریشتری به زندگی او نیز سرایت کرد..

طاهره اسدی - دی ماه 93 بود که معیشت و حقوق تعدادی از خانواده ها دستخوش بازی ها و اظهار نظر سلیقه ای مدیران جدید قرار گرفت. مدیرانی که ادعا دارند مسئولین قبلی طی 30 سال گذشته اشتباه کردند و حال خودشان مجری قانون شده اند. یعنی مدیران قبلی طبق قانون و مصوبات خلاف کردند و مدیران فعلی بدون مستندات قانونی و برخلاف قوانین مصوب قضاوت کردند! و حکم دادند و اجرا نمودند.

دختری که تنها دختر شهید از همسر اول پدرش بود نیز دستخوش این بازی شد و حال که 7 سال از فوت مادرش گذشته و در این مدت حقوق کامل را طبق قوانین جامع ایثارگری دریافت کرده این زلزله چند ده ریشتری به زندگی او نیز سرایت کرد و پایه های زندگی او را لرزاند و حقوقش را به نصف تقلیل داد و وجود اقساط متعدد و اجاره مسکن و هزینه های سنگین زندگی و تنهائی اش هیچکدام از مسئولین را نیازرد.

از همان ماه پیگیری های زیادی انجام داد همراه با مستندات و قوانین مربوطه ایثارگری. اما نه بنیاد شهید استان فارس و نه بنیاد شهید مرکز، هیچکدام جوابگوی او نبودند؛ تا در تاریخ 24/5/94 یعنی بعد از پیگیری های فراوان از دفتر مدیر کل محترم پذیرش، آقای فرهادی نامه ای دریافت کرد که به م 87 قانون استخدام کشوری استناد شده بود. استنادی که قیاس مع الفارق بود و فاقد وجاهت قانونی که در شان این مجموعه نبود؛ چرا که قانون استخدام کشوری مشمول قوانین نیروهای مسلح نمی باشد و پرداخت حقوق و امور ایثارگران مطابق با قوانین جامع ایثارگری است.

شکایت به سازمان بازرسی کل کشور، دفتر حجت الاسلام شهیدی از طریق نمایندگان مجلس شیراز و حتی اظهار نظر دفتر محترم آیت الله مکارم شیرازی نیز نتوانست مشکل را حل کند و حتی شکایت به کمیسیون م 16 نیز موثر واقع نشد چراکه هنوز بعد از گذشت 6ماه جوابی از کمیسیون دریافت نشده است. چراکه همه چیز در نهایت به نظر مدیر کل محترم پذیرش ختم می شود و ایشان متأسفانه پاسخگو نمی باشند و عملکردی سلیقه ای دارند. حتی پیگیری و صحبت های جناب آقای مجتهد که همراه دلسوز و پیگیر مشکلات خانواده ها هستند با مسئولین و آقای ایزدی، معاون امورتعاون بنیاد نیز مشکل را حل نکرد.

غافل از اینکه مسئولین ادعا دارند که حقوق هیچ خانواده ای قطع یا کسر نشده و هرکس چنین مشکلی دارد گزارش دهید. ولی در مراحعه به بنیاد محترم مرکز، جناب آقای فرهادی حاضر به صحبت نشدند و صحبت های مکرر با جناب آقای ایزدی نیز موثر واقع نشد.

حال تکلیف چیست و چه باید کرد و کدام نهاد و سازمانی مسئول رسیدگی به مشکلات خانواده هاست و شکایت بنیاد شهید را پیش چه کسی باید برد؟ ای کاش توجهی به اساسنامه و اهداف بنیاد شهید می شد. ای کاش خانواده ها را چشم و چراغ نمی خواندند ولی چراغی برایشان روشن می کردند. ای کاش!


کد خبرنگار : 17