تاریخ : 1394,چهارشنبه 19 اسفند13:43
کد خبر : 43453 - سرویس خبری : سیاسی

درس دموکراسی آیت الله یزدی به مدعیان



حسینی در گفت‌وگو با فارس: آیت‌الله یزدی درس دموکراسی و مردم‌سالاری به مدعیان دروغین داد/برخی در زمان باخت نظام را زیرسوال می‌برند.

خبرگزاری فارس: آیت‌الله یزدی درس دموکراسی و مردم‌سالاری به مدعیان دروغین داد/برخی در زمان باخت نظام را زیرسوال می‌برند

فعال اصولگرا با اشاره به سخنان متواضعانه آیت‌الله یزدی در جلسه مجلس خبرگان گفت: کاش برخی مدعیان مردم‌سالاری و دموکراسی این اخلاق انتخاباتی را یاد می‌گرفتند و هرگاه رأی نمی‌آوردند، مردم و نظام اسلامی را زیر سؤال نمی‌بردند.

سیدمحمد حسینی فعال اصولگرا و وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به سخنان متواضعانه آیت‌الله یزدی در جلسه روز گذشته مجلس خبرگان رهبری، گفت: تمکین به قانون یک اصل ضروری است که عقل و شرع به آن تأکید داشته و همگان بر آن وفاق دارند، اما در عمل گروهی زمانی پایبند هستند که به نفع‌شان باشد از جمله در بحث انتخابات سال 88 و حتی 84 شاهد بودیم که عده‌ای تلاش کردند در آراء مردم خدشه وارد کنند و حاضر نشدند روال قانونی را بپذیرند.

حسینی افزود: در مقابل در سال 92 و نیز در انتخابات اخیر شاهدیم که اصولگرایان به رأی مردم احترام گذاشته و حتی به رقبا هم تبریک می‌گویند و آرزو می‌کنند که آنها بتوانند در مسیر اهداف عالی نظام و خدمت به مردم باشند.

وزیر سابق ارشاد گفت: در همین خصوص شاهد مواضع و اظهارات شخصیتی مثل آیت‌الله یزدی که رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نیز تاکنون رئیس مجلس خبرگان بوده است بودیم که با خرسندی نتیجه انتخابات را پذیرفت و از اینکه بار مسئولیت از دوشش برداشته شد، خدا را شکر کرد.

وی با بیان اینکه برخی در داخل و بعضی رسانه‌ها از خارج می‌گفتند چگونه اعضای شورای نگهبان که خود کاندیدا هستند بر انتخابات نظارت می‌کنند؟ افزود: آنها چون برای «تقوی و عدالت» در حوزه سیاست جایگاهی قائل نیستند، چنین سؤالاتی را مطرح می‌کنند. و ما به خوبی دیدیم که چگونه چنین چیزی متصور است.

حسینی اظهار داشت: در این انتخابات دیدیم شخصیتی که خود ناظر است رأی نمی‌آورد و به جای عصبانی‌شدن و مردم را عقب‌مانده خواندن و آسمان و ریسمان به هم بافتن، تواضع و فروتنی خود را نشان می‌دهد و به هیچ وجه در سیستم انتخاباتی کشور و رأی مردم تردید و تشکیل ایجاد نمی‌کند.

وی در خاتمه گفت: ای کاش برخی مدعیان مردم‌سالاری و دموکراسی از آیت‌الله یزدی و امثال ایشان هم یاد می‌گرفتند و هرگاه رأی نمی‌آوردند، مردم و نظام اسلامی را زیر سؤال نمی‌بردند و پنجه بر صورت نظام نمی‌کشیدند.