تاریخ : 1394,چهارشنبه 19 اسفند17:23
کد خبر : 43473 - سرویس خبری : بدون ویرایش از شما

سخنی درباب دیدار شهیدی با مراجع



محسن ناطق -  سلام. متأسفانه تجربه ی ملاقات مسئولان بنیاد با مراجع تقلید بجز چند شعار قدیمی تجلیل از ایثارگران که در حقیقت تجلیل از بنیاد است، با وجود رواج عملی انواع تحقیر و کارشکنی، هیچگونه نتیجه مثبت و پاسخگویی به شکایات و اعتراضات نداشته است.

در گزارش ملاقات مسئولان بنیاد با مراجع تقلید برخی اشکالات بنظر می رسد که بشرح زیر می باشند:

1- هیچگونه روایتی مبنی بر اینکه بالاتر از شهادت درجه ای نیست وجود ندارد؛ در حالی که در ادامه ی مصاحبه گفته شده مداد علما بالاتر از درجه شهداست.

2- کشورهای غربی بسیار بیش از مسئولان ما برای کشته های جنگ ارزش و قداست قائل هستند.

3- موضوع ارتزاق خانواده شهدا مطرح نیست زیرا روزی مومن و کافر مقدر است؛ بلکه مشکل ایثارگران حفظ شأن و منزلت اجتماعی است. لذا نباید ایثارگران را ماجرا جو و اخراجی معرفی کنند.

4- قابل توجه رزمندگان و جانبازانی که با بهانه ی بار مالی زیر 25 درصد نگهداشته شدند اینکه اقدامات قابل تقدیر بنیاد در ارتباط با کمک های مالی بنیاد در امور فرهنگی و زنده نگهداشتن فرهنگ ایثار و شهادت می باشد؛ در حالی که مشکل کمبود بودجه و تامین اعتبار درمانی حاملان اصلی فرهنگ ایثار و شهادت برای تهیه کپسول اکسیژن جانباز شیمیایی و تهیه داروهای اعصاب و روان جانبازان اعصاب و روان ساکن روستاها و شهرهای کوچک بهانه همیشگی مسئولان بنیاد است.

5- اکسیر اعظم طبق آیات و احادیث شیعه دستگیری از مستضعفین و حفظ آبروی ایتام و فرزندان شهدا است؛ در حالی که مواردی وجود داشته که فرزندان شهید از تحقیر و اهانت برخی مسئولان شاکی بوده اند.

6- شهید مطهری و امیر کبیر فرزند شهید نبودند بلکه آنها معتقد به اجرای قسط و عدالت و مبارزه جدی و عملی با فساد و بطور کلی امر به معروف و نهی از منکر بودند.

7- امیدواریم نماینده محترم ولی فقیه تا روز شهید گزارشی از اقدامات بعمل آمده در راستای تجلیل و تکریم و شأن و منزلت ایثارگران و رفع مشکلات مادی و معنوی و اجرای عدالت در کمیسیون های پزشکی و تعیین درصد واقعی جانبازان زیر 25 درصد و رزمندگان فاقد مدارک پزشکی - که بارها قول داده اند - با اخبار خوش ارائه نمایند.