تاریخ : 1394,شنبه 22 اسفند14:34
کد خبر : 43531 - سرویس خبری : اخبار

بیانیه بنیاد حفظ آثار به مناسبت روز شهید



روز شهید

در بخشی از بیانیه بنیاد حفظ آثار آمده است: امروز جمهوری اسلامی ایران این افتخار را دارد که به برکت مجاهدت­‌ها، شجاعت­‌های شهدا بعد از انقلاب اسلامی حتی یک قدم در مقابل فشارهای سیاسی، نظامی، امنیتی، تحریم و تبلیغاتی دشمن عقب­‌نشینی نکرده است.

 بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به مناسبت فرارسیدن روز شهید پیامی صادر کرده است. متن این پیام به شرح زیر است:

سلام و صلوات خاصه خداوند رحمان و رحیم بر شهدای عزیز و گرانقدر صدر اسلام تاکنون، شهدای انقلاب اسلامی و عرصه ­های مختلف دفاع­ مقدس 8 ساله که در دفاع از اسلام، آرمان‌­ها و ارزش­‌های اصیل دینی، ملی، انقلابی خود در رویارویی با نظام سلطه و استکبار جهانی، صهیونیسم بین ­المللی و کفر و الحاد از ایثار با ارزش­ترین سرمایه خویش دریغ نکردند. امروزه کسی نیست که به ارزش از خودگذشتگی شهدا و ایثار‌، حماسه‌ها و دستاوردهای ملی، منطق‌ه­ای و بین‌‌المللی آنان واقف و معترف نباشد و به یقین می­‌توان گفت شهدا فضیلت را بر رذیلت پیروز ساختند و بر شهادت خنده کردند.

شهدای بزرگوار ایران اسلامی با عشق و علاقه در دفاع از آرمان­‌ها و ارزش­های والای انقلاب اسلامی و مرزهای ایران عزیز با هوشمندی، قاطعیت و بصیرت خود در مقابل دشمنان اسلام، انقلاب و کشور با عزمی راسخ و ایمانی استوار ایستادگی کردند و ذلت، شکست، خفت و خواری، اضمحلال و نابودی را بر مستکبرین، متجاوزین و مدعیان دروغین حقوق بشری تحمیل کردند و امروز جمهوری اسلامی ایران این افتخار را دارد که به برکت مجاهدت­‌ها، ایثارگری‌­ها، شهامت و شجاعت­‌های شهدا و رزمندگان اسلام بعد از انقلاب اسلامی حتی یک قدم در مقابل فشارهای سیاسی، نظامی، امنیتی، تحریم و تبلیغاتی دشمن عقب­‌نشینی نکرده است.

اگر رزمندگان، ایثارگران و شهیدان عزیز ایران اسلامی گوش به فرمان رهبر و ولی­ فقیه زمان خویش حضرت امام خمینی(ره) نبودند و با لبیک خویش، سد راه دشمنان در مقاطع حساس و به ویژه دوران دفاع­‌مقدس نمی‌­شدند همان­گونه که امروز نیز رزمندگان جبهه مقاومت و مدافعین حرم، گوش به فرمان ولی خویش حضرت امام خامنه‌­ای عزیز(مدظله العالی) با ایثار و شهادت راه را بر دشمنان دین و کشور بخصوص گروه‌­های تکفیری، عوامل و ایادی آمریکا و اسرائیل برای جلوگیری از هرگونه نفوذ و تعدی به این سرزمین نمی‌بستند سرنوشت کشورمان امروز به گونه‌­ای دیگر رقم خورده بود.

روحیه بی‌اعتمادی به دشمن و آمادگی برای دفاع، از روحیات عالی ملت سرافراز ایران است که به حول و قوه الهی اکنون کشورمان، عزیز و استقلال و امنیت آن پایدار و زبانزد دیگر ملل جهان شده است. بی­‌شک شهیدان اوج بندگی و مسیر سلوک در عالم معنویت را در مقام "شهادت" یافتند و برای پیوستن به حق، ایستادگی در مقابل دشمنان خدا را سرمشق خود قرار دادند و مایه­ عزت، آبرو و سربلندی ملتی شدند که امروز برگزیده و منتخب جامعه بشری و الگوی مقاومت جهانی و کشورهای اسلامی نام گرفته است.

امید و انتظار می‌­رود، همه ما با نصب‌­العین قرار دادن وصایای ارزشمند و نورانی شهدا در تمامی شئون زندگی و تبعیت از فرامین مطاع فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌­ای عزیز(مدظله العالی) ادامه دهنده راستین راه درخشان، نورانی وسعادت­بخش آن عزیزان باشیم.

 


منبع : تسنیم