تاریخ : 1394,یکشنبه 23 اسفند13:58
کد خبر : 43575 - سرویس خبری : اخبار

یادواره 75 شهید معلم و دانش‌آموز گناباد



همزمان با روز شهدا؛

یادواره 75 شهید معلم و دانش‌آموز شهرستان گناباد برگزار شد

گروه اجتماعی: همزمان با 22 اسفندماه، روز بزرگداشت شهدا و در آستانه شهادت حضرت فاطمه(س)، یادواره 66 دانش‌آموز شهید و 9 معلم شهید شهرستان گناباد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، همزمان با روز بزرگداشت شهدا و در آستانه شهادت حضرت فاطمه(س)، شنبه، 22 اسفندماه، یادواره 66 دانش‌آموز شهید و 9 معلم شهید شهرستان گناباد در سالن شهید کفائی مدیریت آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد.
پــــوششـــی//یادواره 75 شهید معلم و دانش‌آموز شهرستان گناباد برگزار شد


حجت‌الاسلام مهدی رجایی خراسانی، استاد حوزه و دانشگاه، مهم‌ترین نیاز کنونی کشور را برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی دانست و گفت: ترویج عفاف و حجاب یکی از مهمترین برنامه‌ها در حوزه فرهنگ است، هرچند اسلام با آزادی زنان در حد ضوابط شرعی مشخص، هیچ مشکلی ندارد.


پــــوششـــی//یادواره 75 شهید معلم و دانش‌آموز شهرستان گناباد برگزار شد


وی به حضور حضرت زهرا(س) در اجتماع اشاره و بیان کرد: این بانوی بزرگوار و دخترانشان بنا به ضرورت، در عرصه‌های اجتماعی حضور پیدا می‌کردند و در شرایط کنونی نیز حضور زنان بر اساس ضرورت هیچ‌ مشکلی ندارد اما اگر این حضور ضروری نباشد، مشکل دارد.
وی از حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان شهید راه حجاب یاد و اظهار کرد: ایشان به دلیل در امان ماندن از دید نامحرمان در پشت درب خانه قرار گرفتند و این اقدام سبب شهادتشان شد.
حجت‌الاسلام رجایی خراسانی ادامه داد: حجاب و عفاف علاوه بر اینکه سبب می‌شود تا خود زنان و دختران از مفسده‌ها در امان باشند به سایر خواهران مسلمان نیز کمک می‌کند.
بر اساس این گزارش، قرائت میثاق‌نامه دانش‌آموزان دختر مدرسه رسالت با شهدا در جهت حفظ عفاف و حجاب و تلاش در راستای ارتقای جایگاه علمی کشور، اجرای سرود توسط دانش‌آموزان در وصف شهدا، قرائت دکلمه توسط فرزند شهید مرادعلی ذوقی و مداحی دانش‌آموز ۱۱ ساله گنابادی از دیگر برنامه‌های این یادواره شهدا بود.


پــــوششـــی//یادواره 75 شهید معلم و دانش‌آموز شهرستان گناباد برگزار شد


یادآور می‌شود، در پایان این یادواره از فرزندان و همسران شهدای معلم و دانش‌آموز تجلیل شد.