تاریخ : 1394,دوشنبه 24 اسفند16:34
کد خبر : 43613 - سرویس خبری : اخبار

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در تهران یکپارچه شد



اولین جلسه شورای فرهنگ ایثار و شهادت استان تهران با حضور استاندار تهران و اعضا در محل استانداری تهران برگزار شد .IMG_4631

به گزارش اداره کل اطلاع رسانی شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت در این جلسه که با حضور مهندس سید حسین هاشمی استاندار تهران، دکتر مجتبی رحماندوست نماینده مجلس شورای اسلامی ، حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید مهدی فقیهی معاون شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت ، دکتر حمید علی صمیمی مدیر کل بنیاد شهید و امورایثارگران تهران بزرگ، غلامرضا یاوند عباسی مسوول ایثارگران وزارت کشور و مسوولین دستگاههای اجرائی استان تهران برگزار شد آئین نامه نحوه برگزاری شورای فرهنگ ایثار و شهادت استان تهران مصوب شد.

مهندس سید حسین هاشمی استاندار تهران و رئیس شورای فرهنگ ایثار و شهادت استان تهران در این جلسه گفت : شورای فرهنگ ایثار و شهادت با توجه به حضور مدیران ارشد دستگاههای اجرائی جایگاهی مناسب برای بستر سازی و هم افزائی دستگاههای اجرائی دستگاهها در خدمت به ایثارگران است .

استاندار تهران افزود: این شورا با استفاده از توانمندیهای اعضاء و اختیارات قانونی می تواند کارهای بزرگی در این حوزه انجام دهد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید مهدی فقیهی معاون شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی و ابلاغ ریاست محترم جمهور در تشکیل شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت گفت: بر اساس مصوبات اولین جلسه شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت با حضور ریاست محترم جمهور در مهر ماه سال جاری ، شورای هماهنگی و نظارت فرهنگ ایثار و شهادت با حضور معاونین و نمایندگان تام الاختیار دستگاههای عضو تشکیل گردید.

فقیهی افزود: در این شورا در جهت برنامه ریزی ، نظارت و هماهنگی میان دستگاهها مصوب شد در هر استان شورای استانی فرهنگ ایثار و شهادت به ریاست استاندار و دبیری مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تشکیل شود.

معاون شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت با تاکید بر حرکت مردمی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و استفاده از ظرفیت تشکلهای علاقه مند به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت  ترویج فرهنگ ایثار در جامعه را از جمله اهداف مهم ایجاد شوراهای استانی فرهنگ ایثار و شهادت بر شمرد.

دکتر حمید علی صمیمی دبیر شورای فرهنگ ایثار و شهادت استان تهران نیز در خصوص مصوبات جلسه فوق گفت: در این جلسه ضمن تصویب ترکیب اعضای جلسات طبق ماده ۶۳ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران ، آئین نامه نحوه برگزاری این شورا مصوب گردید و مقرر شد جلسات شورا به صورت  مستمر هر سه ماه یکبار به ریاست استاندار و با حضور مدیران ارشد دستگاهها برگزار گردد.

وی افزود:در این جلسه دستگاههای عضو موظف شدند هر شش ماه یکبار گزارش عملکرد دستگاه مربوطه را در خصوص ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت طبق سیاستهای کلی ابلاغی مقام معظم رهبری و منویات معظم له به دبیرخانه شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت ارائه نمایند.