تاریخ : 1394,چهارشنبه 26 اسفند14:27
کد خبر : 43675 - سرویس خبری : اخبار

درمان و جراحی جانبازان نیازمند ترمیم فک و صورت


درمان و جراحی جانبازان نیازمند ترمیم فک و صورت

ایرج عربی با اعلام این خبر گفت: معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در راستای خدمات رسانی فوق تخصصی و افزایش سطح درمانی و تبادل تجارب علمی پزشکان ایرانی، از پروفسور «آنتونی ولف» و خانم پروفسور «چیارا بوتی» فوق تخصص ترمیمی اوربیت و صورت برای حضور در کشورمان دعوت به عمل آورد.
وی ادامه داد: این دو پزشک متخصص از تاریخ 20 اسفندماه در کشورمان حضور یافتند و به همراه تیم پزشکی ایرانی به انجام امور درمانی جانبازان معزز پرداختند. در این طرح درمانی، بیش از 30 نفر از جانبازان مورد معاینه اولیه قرار گرفتند و 25 نفر از جانبازان نیز توسط دو پروفسور مورد معاینه تخصصی قرار گرفتند.
مدیرکل درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران تعداد عمل‌های جراحی صورت گرفته در این مدت را 13 مورد عنوان کرد و گفت: باقی جانبازانی که مورد معاینه قرار گرفتند نیز با دستورات دارویی و درمانی لازم ترخیص شدند.
عربی در خصوص مزایای حضور متخصصان خارجی در کشورمان به جای اعزام جانبازان به خارج گفت: اجرای این طرح علاوه بر آموزش پزشکان داخلی و صرف هزینه‌های کمتر، امکان معاینه و انجام امور درمانی برای تعداد بسیار بیشتر از جانبازان را فراهم می‌کند.
وی در پایان از سفر تیم تخصصی ترمیمی و میکروسرجری برای پیوند فک و آموزش پزشکان به ایران در آینده نزدیک خبر داد.
گفتنی است، پروفسور «آنتونی ولف» و پروفسور «چیارا بوتی» تا روز 26 اسفند در کشورمان حضور خواهند داشت.


منبع : ایثار