تاریخ : 1395,دوشنبه 02 فروردين17:32
کد خبر : 43735 - سرویس خبری : بدون ویرایش از شما

شادی بهار تو از جای دیگر است



قنبر ایرانپور- هموطنان عزیزم ! بوی بهار می آید و من خوشحالم که تو شادی و دست افشان و پای کوبان منتظر آمدن مادر بهار هستی .
عیدت مبارک با دلی خوش و سفره ای پر برکت . خوشحالی حق توست و من حاضرم جان ناقابل خود را فدا کنم که تو همچنان در گستره آفاق صدها بار دیگر مادر بهار را با امنیت و دل خوش مهمان خانه ات نمایی . اما می خواهم بدانی این شور و نشاط مستغنی الوصف را مادر بهار برای تو به ارمغان نیاورده است !
قدردان باش و قدرشناس . هوشیار باش و آگاه که شور و شعف تو حاصل رشادت و ایثار و از جان گذشتن بزرگ مردانی 13-14 ساله ای از خطه شهید پرور سرزمین توست که در عین گمنامی با تن کوچک و ضعیف خود در مقابل گلوله های آتشین دشمن متجاوز ایستادند و سینه سپر کردند و سر و جان فدا نمودند در راه آزادی و امنیت تو !
به پای هر وجب خاکی از این ملک
چه بسیارست آن سرها که رفته
ز مستی بر سر هر قطعه زین خاک
خدا داند چه افسرها که رفته
بدان چه بسیار از فرزندان رشید ایران زمین همچنان جاویدالاثر و گمنام در آغوش خاک خفته اند و چه بسیار از آنها مظلومانه رنج می کشند در گوشه ی خانه ها و روی تخت آسایشگاهها از زخم بستر و چه بسیار از آنها در زیر ماسک اکسیژن محرومند از تنفس عطر خوشبوی گلهای بهاری و ای بسوزد دلها از درد جانبازان اعصاب و روان !
امان از لحظه پر کشیدن مظلومانه پرستوهای مهاجر !!!
تا به یاد دارم خاک ایران کانون تاخت و تاز اجانب بود و زیر یوغ حکومت شاهان دنیاپرست . آن سالها بوی بهاران هوای متعفنی داشت به بوی ذلت و اسارت !
هر بار قطعه ای زر خیز از خاک وطن به تاراج می رفت در پی توافقات ننگین . مردمان آزاداندیش در کنده زنجیر خفاشان شب پرست جان خود را فدای ندای آزادی خواهی و آزاد بودن تو می کردند . اما دیر زمانی نیست که نام ایران همچون خورشید تابان می درخشد در آسمان تاریک و ظلمات حکومتهای استکباری و تو مفتخری به نام ایرانی که حق توحش پرداخت نمی کند !
ای هموطن ! به هوشباش که تو مدیونی . مدیون به جوانان . به نوجوانان . به پدران و مادران و همسران و فرزندان این مرز و بوم . به کسانی که به خاطر آسایش تو حاضرند جان عزیز خود را فدای خوشحال بودن تو بکنند . مدیونی به کسانی که حاضرند درد فراق از عزیز خود را تحمل کنند تا تو و ناموست با خیال راحت سر بر بالین بگذاری !
این روزها بیشتر به حماسه ایثار کسانی که در سلک مدافعان حرم در آن سوی مرزها زیر خنجر دشمنانی سفاکتر از یزیدیان و شمرها برای امنیت تو همچنان سر می بازند فکر کن !
اینک که آزاد و با دلی خوش خود را برای قدوم بهار دل انگیز زینت کرده ای ، انتظار دارم هنگام تحویل سال دست به دعا برداری و برای مصون ماندن دلت از نفوذ مجدد اجانب دعا کنی . دعا کنی جبهه فرهنگی مومنان آن چنان در مقابل حیله های برجامی و پسا برجامی دشمنان خارجی و غربزدگان داخلی مقاومت کند که حادثه غبار عاشورای سال 60 هجری دوباره تکرار نشود . دعا کنی که اگر عاشورای دیگری در راه است آنچنان بصیرت داشته باشیم که متعهدانه به وظایف خود در قبال کمپین و پویشهای حمایت از رهبری در دنیای واقعی عمل کنیم که مبادا با عهدشکنی خود در مقابل مقام عظمای ولایت روی اهل کوفه سفید شود . دعا کنی که مبادا بار دیگر نوای محزون شاعر روشن من درونمان را مخاطب قرار دهد با نیش کنایه ای سخت :
ای غنچه خوابیده چو نرگس نگران خیز
کاشانه ما رفت به تاراج غمان خیز !

 


کد خبرنگار : 20