تاریخ : 1395,سه شنبه 03 فروردين16:19
کد خبر : 43757 - سرویس خبری : اخبار

مجلس پاسخ‌گوی توقف رسیدگی به گزارش تفحص بنیاد



خجسته در گفت‌وگو با فارس:

هیأت رئیسه مجلس پاسخ‌گوی توقف رسیدگی به گزارش تحقیق و تفحص از بنیاد شهید باشد

خبرگزاری فارس: هیأت رئیسه مجلس پاسخ‌گوی توقف رسیدگی به گزارش تحقیق و تفحص از بنیاد شهید باشد

رئیس هیأت تحقیق و تفحص از بنیاد شهید گفت که ما گزارش این تحقیق و تفحص را تکمیل و تقدیم کرده‌ایم و هیئت‌رئیسه مجلس باید پاسخگوی توقف رسیدگی به آن باشد.

احمد خجسته نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به اینکه تحقیق و تفحص از دستگاه‌ها و نهادها به عنوان یکی از وظایف مجلس شورای اسلامی جایگاه قانونی لازم را ندارد، گفت: تحقیق و تفحص امری بی‌ضابطه است و در این 36 سال سازوکار قانونی برای آن معین نشده است.

وی فقدان چارچوب مدون برای امر تحقیق و تفحص از نهادها و دستگاه‌ها را موجب رها کردن آن از سوی نمایندگان در ادوار مختلف مجلس برشمرد و اظهار داشت: ما برنامه‌ای نوشته و تقدیم ریاست مجلس کرده‌ایم تا تحقیق و تفحص که یکی از ابزارهای قانونی در اختیار مجلس شورای اسلامی است به صورت بازی در نیاید که چند روز و چند هفته‌ای راجع به آن هیاهو و جنجال شود و بعد از آن به فراموشی سپرده شود.

تحقیق و تفحص امری بی‌ضابطه است و در این 36 سال سازوکار قانونی برای آن معین نشده است.

خجسته گفت: پیش‌نویسی که ما تقدیم رئیس مجلس کرده‌ایم بعدها به صورت طرحی جهت اصلاح آیین‌نامه به هیأت رئیسه تقدیم خواهد شد.

وی بهترین تحقیق و تفحص‌های صورت گرفته در طول چند سال اخیر در مجلس را تحقیق و تفحص از استانداری‌ تهران و تحقیق و تفحص از تشکیلات اقتصادی بنیاد شهید عنوان کرد و گفت: هم‌اکنون موضوع تحقیق و تفحص از تشکیلات اقتصادی بنیاد شهید را متوقف کرده‌اند و هیأت رئیسه مجلس باید پاسخگوی آن باشد چرا که ما آن را به پایان رسانده و به این هیأت تقدیم کردیم.

*عده‌ای در داخل و خارج مجلس نمی‌خواهند تحقیق و تفحص از بنیاد شهید به نتیجه برسد

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه عده‌ای در داخل و خارج مجلس نمی‌خواهند این تحقیق و تفحص به نتیجه برسد، گفت: ما از ارتباطات این مخالفان در داخل و خارج مجلس با این پرونده بی‌اطلاعیم.

وی تصریح کرد: در صورتی که هیأت رئیسه به این پرونده رسیدگی نکند من مجدداً در مجلس نطق کرده و راجع به آن سخن خواهم گفت چرا که جزو مطالبات مردم است و اگر ما این گونه گزارش‌ها را به سرانجام برسانیم مقاصد اقتصادی در کشور به حداقل می‌رسد.

رئیس هیأت تحقیق و تفحص از بنیاد شهید انقلاب اسلامی از مبارزه با مفاسد اقتصادی به عنوان اولویت کاری پس از رسیدگی به موضوع معیشت مردم نام برد و افزود: برای مردم جای سؤال است که چرا عده‌ای در این باره سکوت کرده‌اند.

به گزارش فارس، خجسته در یکی از نطق‌های میان‌دستور خود در مجلس درباره تحقیق و تفحص از بنیاد شهید عنوان کرده بود که در این تحقیق و تفحص 45 کارشناس و خبره از دیوان محاسبات، سازمان بازرسی و بانک ملی کار کردند و 30 هزار برگ سند به دست آوردند و بیشتر از 110 هزار ساعت کاری فعالیت کردند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحمل فشارهای سنگین سیاسی در حین تهیه این گزارش گفته بود: «عوامل و موانع نگذاشت به هدفمان برسیم و متاسفانه در جلسه 24 آبان که در رسانه‌ها اعلام کرده بودیم و همه منتظر بودند کسانی که باید شرکت می‌کردند، حضور پیدا نکردند و بنا بود که ما در آن جلسه تصویب کنیم و در صحن علنی مجلس قرائت شود، اما نشد».

انتهای پیام/


منبع : فارس