تاریخ : 1395,چهارشنبه 25 فروردين12:33
کد خبر : 44278 - سرویس خبری : اخبار

آگاهی افکار عمومی از مدافعان حرم با استفاده از قدرت سینما



جهانگیر الماسی گفت: تاثیر برگزاری جشنواره بستگی به نوع فیلم‌ها و محصولاتی دارد که در این جشنواره ارائه می‌شود. اگر این آثار از سطح کیفی پایینی برخوردار باشند می‌تواند باعث اختلال در روند و رسیدن به اهداف باشد و اگر درست برگزار شود و به موضوع بپردازد باعث سلامت جامعه و افکار عمومی خواهد شد.

وی ادامه داد: اتفاقاتی که در سوریه، یمن، عراق و کشورهایی از این دست می‌افتد مربوط به یک جامعه بشری است و باید با پرداختن به این مساله از طریق هنر و سینما بتوان افکار عمومی را از جنایاتی که اتفاق می‌افتد به درستی و هنرمندانه مطلع کرد.

الماسی افزود: باید بیشتر به این بعد از مساله پرداخت که شهدای مدافع حرم جان خود را فقط برای اهداف و عقایدشان به خطر می‌اندازند و هدفشان نجات انسان‌هایی است که بی دلیل و به علت زورگویی و زیاده‌خواهی سردمداران کشورها خانه، جان و شهرهایشان مورد حمله قرار گرفته است.
وی ضمن تاکید بر اینکه برگزاری جشنواره و تجمعاتی از این دست برای قدردانی از این افراد که جان بر کف هستند لازم و ارزنده است، گفت: این حرکت‌ها باعث دلگرمی کسانی است که در این راه قدم گذاشته‌اند.

وی اظهار کرد: برگزاری جشنواره و پرداختن به شهدای مدافع حرم به نوعی قدردانی و دیده شدن آنهاست و موجب می‌شود کسانی که مسئولیتی دارند متوجه شوند که آنها چطور فکر می‌کنند وگرنه چه جشنواره و یادبودی باشد و چه نباشد مردم همیشه قدردان این افراد هستند و همانگونه که می‌بینید خودشان به صورت خودجوش از این شهدا و افرادی که برای امنیت‌مان در بیرون مرزها به جنگ با گروه‌های تکفیری می‌پردازند قدردانی می‌کنند و در حد توان نیز کمک می‌کنند.

وی افزود: ما می‌توانیم با برگزاری جشنواره‌ها و با تکیه بر آن عزیزان و اهدافشان از راهی که آنها رفته‌اند رونمایی کنیم و باعث بیداری اذهان عمومی شویم. هنر و سینما در دنیای امروز حرف اول را می‌زند و به جای هر چیزی کارکرد دارد و می‌توان با استفاده از قدرت هنر و سینما به اهداف و بزرگی کار این عزیزان پرداخت.

الماسی در پایان گفت: اگر فکری پشت هنر نباشد هنر و سینما بی فایده خواهد بود. ما باید طراحی و مهندسی درستی انجام دهیم تا بتوانیم هر چه بهتر به اهدافی که این شهدا داشتند بپردازیم. با پرداختن درست و تحقیقات کافی در مورد کشورهای تاثیرگذاری که در پشت پرده داعش وجود دارند می‌توان اهداف آنها را از طریق فیلم و عکس به افکار عمومی نشان داد.

نخستین جشنواره فیلم مدافعان حرم به همت خبرگزاری فارس و با همکاری موسسه فرهنگی هنری کتیبه نوای فاطمی 5 خرداد ماه سال جاری در دو بخش مستند و نماهنگ برگزار می‌شود. فیلمسازان تا 31 فروردین‌ماه فرصت دارند آثار خود را با مراجعه به سایت www.modafeanfilmfest.ir به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

 
منبع: تسنیم