تاریخ : 1395,پنجشنبه 06 خرداد21:09
کد خبر : 44809 - سرویس خبری : اخبار

باید از ایثارگران آموخت!

جانبازی در نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب/تصاویر


جانبازی در نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب/تصاویر

آیا ما به اندازه این جانباز عزیز با وجود محدودیت ها و دوری راه و ...انگیزه ای برای کتاب خواندن داریم؟!

فاش نیوز- در روز آخر نمایشگاه کتاب امسال، موفق به حضور در شهر آفتاب شدم. در میان ازدحام جمعیتی که وجود داشت، صحنه ای جالب توجه مرا به خود جلب کرد و مرا به سوی خود کشاند.

جانبازی ویلچری را دیدم که بی توجه به آزاردهنده بودن ازدحام جمعیت مردم در راهروهای بین غرفه ها، با اشتیاق و علاقه خاصی در میان غرفه های کتاب در سالن های مختلف وارد غرفه های کتاب مورد نظر خود میشد و لیست کتاب ها را می گرفت و مطالعه می کرد... و البته پس از دنبال کردن او به مدت یکی دو ساعت، متوجه شدم که شاید با وجود محدودیت برای حمل کتاب با ویلچر، از خیلی ها هم بیشتر خرید می کند.

نه باریک بودن راه، نه رد شدن از لابه لای جمعیت، نه گم شدن صدایش در میان صدای مردم برای جلو رفتن در غرفه برای خرید کتاب، نه داشتن لبه و ناهموار بودن مسیر برخی ازسالن ها و ... هیچ یک از انگیزه اش کم نمی کرد و برق چشمانش را برای خرید کتاب کم نمی کرد!

پس از گرفتن هر کتاب با شور و حال خاصی، کمی از کتاب را ورق می زد و در هر غرفه ای با چشمانش تمام طبقات را می پیمود. تا جایی که جمعیت و البته ویلچرش اجازه می داد، به طبقات کتاب در غرفه ها نزدیک میشد و با دقت همه را سیر می کرد... لیستی هم در دست داشت که تلاش می نمود از انتشارات مورد نظر آن را برای مطالعه تهیه کند.

در گفت و گویی که با تلفن البته بدون منظور از او شنیدیم، حتی با دوستان خود تماس می گرفت و پیشنهاد میداد که اگر کتابی مورد نظرشان است یا نیاز دارند، برایشان تهیه کند... و این اوج زیبایی انگیزه و علاقه این جانباز علم مدار و باانگیزه بود...

من که از دیدن شور و نشاط و البته خستگی ناپذیری او جهت گشت زدن با ویلچر در میان جمعیت انبوه حاضر در نمایشگاه کتاب سر ذوق آمده بودم، یک لحظه به این اندیشیدم که آیا ما که خیلی هایمان از نعمت سلامتی جسم به طور کامل برخورداریم، به اندازه این جانباز عزیز با وجود محدودیت ها و دوری راه و ...انگیزه ای برای کتاب خواندن داریم و تلاش می کنیم ؟!...

آیا خیلی از ماها امسال به دلیل دوری راه و جدید بودن مکان نمایشگاه کتاب و ... خیلی دلایل دیگر از رفتن به نمایشگاه صرف نظر نکردیم؟!

 حقیقتا" در نمایشگاه کتاب با آن وسعت و البته ازدحام و شلوغی، حرکت چرخ های ویلچر این جانباز و برق اشتیاقش برای به دست آوردن علم، چون گوهری می درخشید و باعث افتخار بود.

جانبازی که باید راه زندگی را از او آموخت...

 

نوشته و عکس از شهید گمنام


کد خبرنگار : 20