تاریخ : 1395,شنبه 18 ارديبهشت13:32
کد خبر : 45141 - سرویس خبری : مقاله و یادداشت

مظلومترین، محرومترین و فراموش شده ترین ها


مظلومترین، محرومترین و فراموش شده ترین ها

شاید کسی باور نکند که علیرغم همه ادعاها و بوق‌ها و تبلیغات، ایثارگران از جمله مظلوم‌ترین، محروم‌ترین و فراموش شده‌ ترین اقشار جامعه در دولت های مختلف خصوصا" دردولت محترم فعلی هستند!

سیدرسول

سیدرسول - شاید کسی باور نکند که علیرغم همه ادعاها و بوق‌ها و تبلیغات، ایثارگران از جمله مظلوم‌ترین، محروم‌ترین و فراموش شده‌ ترین اقشار جامعه در دولت های مختلف خصوصا" دردولت محترم فعلی هستند! دلیل محکم براین ادعاکه نشان از بی توجهی دولت های گذشته وفعلی است، تحلیل وافشاگری های صریح افرادی چون جانبازعزیزآقای یوسف مجتهد و خود عزیزان زحمتکش فاش نیوز درخصوص عدم اجرای صحیح قوانین ایثارگران، خصوصا" دل نوشته ها، ناله و فریادهای بی صدای جانبازان عزیزکه تنهاملجاو مأمنشان همین سایت مقدس می باشد. باهدف احقاق ساده‌ترین و بدیهی‌ترین حقشان که به موجب قانون به این ولی‌نعمتان نظام تعلق گرفته! سال هاست ناله و فریادسرمی دهند تاشایدبه گوش ناشنوای مسئولین متکفل برسد.

اما متأسفانه مدیریت بنیاد شهید و امور ایثارگران و تمامی ارگان های ذیربط در سال های اخیر، نه دغدغه‌ای در خصوص ایثارگران داشته اند و نه نشانی از ایثارگری در کارنامه‌ شان! هنوز بسیاری از جانبازان باید به دنبال اثبات جانبازی خود باشند و این فرآیند آنچنان دشوار شده که اکثریت «جانبازان اثبات جانبازی نشده» شهادت غریبانه و تحمل درد را آسان‌تر از اثبات جانبازی خود در هزارتوی اداری بنیاد شهید دانسته و ترجیح می‌دهند تا قید بنیاد و درصد مجروحیت آن را بزنند و...!

هرچند شایعه و اخبار غلو‌آمیز درباره امکانات دریافتی و سهمیه‌ها و... درباره جانبازان و ایثارگران وخانواده هایشان درجامعه پپیچیده است، اما متأسفانه حقیقت امر چهره‌ای هولناک دارد! بگذریم از آن که بسیاری از این عزیزان جانباز و خانواده های محترمشان اگر جبر زمانه و ناتوانی‌های جسمی و معضلات اقتصادی و معیشتی ناشی از آن نبود، هرگز راضی به زیر پا نهادن غرور خود و مراجعه به بنیاد و سایرادارات دولتی نمی شدند.

متأسفانه عدم تصویب قوانین صریح وشفاف باضمانت اجرایی قوی ازسوی مجلس و دولت، همچنین نجابت و سکوت ایثارگران وخانواده های مظلومشان درمقابل بی عدالتی ها و بی مهری های مسئولان، باعث شده تا وضعیت نابسامان و آلامشان از نظر دولت های قبلی و فعلی و سازمان متکفل امورشان مخفی بماند. مظلومانی که تحقیر و زخم زبان و بی‌ احترامی و بی‌ اعتنایی و تنهایی جان های نحیفشان را بیشتر از ترکش و تیر و داغ یتیمی و ضربات شلاق و... آزرده و ناله و فریادشان از «آشنا» بلند است؛ اما به احترام نظام و اسلام این ناله و فریاد را هم فروخورده و صبر و سکوت را پیشه خود کرده و در نتیجه روز به روز شاهد خاموشی شمع وجودشان هستیم! دیر یا زود زمانی خواهد رسید که اکثریت ایثارگران به تاریخ خواهند پیوست و در جوار پروردگارشان به آرامش ابدی دست خواهند یافت، اما بی‌توجهی به ایثارگران آن هم در ایران اسلامی مایه شرمساری تاریخی خواهد بود!


کد خبرنگار : 21