تاریخ : 1395,یکشنبه 19 ارديبهشت19:53
کد خبر : 45220 - سرویس خبری : اخبار

مصوبات مجلس برای رزمندگان و والدین شهدا


مصوبات مجلس برای رزمندگان و والدین شهدا

مجلس ردیف تامین اعتبارمالی حق نگهداری والدین و همسران نیازمند به نگهداری شهدا را تعیین کرد.

نمایندگان مردم در خانه ملت محل تامین اعتبار حق نگهداری والدین و همسران نیازمند به نگهداری شهدا از بودجه بنیاد شهید را مشخص کردند.

به گزارش فاش نیوز یه نقل از خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان ملت در نشست علنی روز یکشنبه 19 اردیبهشت در جریان بررسی لایحه بودجه سال 95 که از سوی شورای نگهبان اعاده  شده بود با اصلاح تبصره 17 الحاقی این لایحه با 131 رأی موافق، 3 رأی مخالف و 10 رأی ممتنع از مجموع 215 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند .

براساس تبصره الحاقی 17 اصلاح شده لایحه مذکور؛ بنیاد شهید و امور ایثارگران مکلف است از محل اعتبارات خود موضوع ردیف 131600 جدول شماره 7 این قانون با تشخیص کمیسیون پزشکی بنیاد و یا مراجع قانونی  ذی‌ربط حسب مورد به والدین و همسران شهدا که به دلیل کهولت سن و یا بیماری صعب‌العلاج نیاز به نگهداری دارند، در صورتی که در میان خانواده فرد یا افرادی از آنها نگهداری کند، نسبت به پرداخت حق نگهداری به میزان 30 درصد حداقل حقوق کارکنان دولت اقدام کند.

دولت مکلف به پرداخت کمک معیشت به رزمندگان معسر شد

نمایندگان مردم در خانه ملت شرایط پرداخت کمک معیشت به جانبازان و آزادگان غیرحالت اشتغال معسر فاقد درآمد را مشخص کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه بودجه سال 95 اعاده شده از شورای نگهبان، با اصلاح تبصره الحاقی 15 این لایحه با 132 رأی موافق، 3 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 220 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند که براساس آن شرایط پرداخت کمک معیشت به جانبازان و آزادگان غیرحالت اشتغال معسر فاقد درآمد مشخص شد.

براساس بند الحاقی 15 اصلاحی لایحه بودجه سال 95 کل کشور؛ دولت مکلف است از محل اعتبارات بنیاد شهید و امور ایثارگران موضع ردیف 131600 جدول شماره 7 این قانون به جانبازان و آزادگان غیرحالت اشتغال معسر فاقد درآمد که براساس قوانین نیروهای مسلح مشمول دریافت حقوق وظیفه نمی‌باشند، تا زمانی که فاقد شغل و درآمد باشند، ماهانه کمک معیشت معادل حداقل حقوق کارکنان دولت پرداخت کند.


کد خبرنگار : 17